اخبار اقتصادی روز

شروع نمایشگاه های بهاره از 26 اسفند در 5 نقطه تهران

وی همچنین از تخفیف 5 تا 30 درصدی در نمایش های بهاره خبر داد و در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر نارضایتی صنفی در سال های گذشته از برگزاری نمایشگاه ها، گفت: اگر غرفه ها پر نشد و متقاضی نبود، یعنی اتحادیه ها نیستند. علاقه مند است، اما زمانی که تقاضا بیشتر از این باشد، نمی توان همین را برای تعداد غرفه ها گفت. برخی از فروشگاه های بزرگ در مراکز معروف ممکن است از قرار گرفتن در معرض راضی نباشند. اما در مورد تولیدکنندگانی صحبت می کنیم که می توانند محصولات خود را بدون واسطه عرضه کنند. در کل اگر مطمئن بودیم که با برگزاری نمایشگاه، نظم بازار به هم می‌خورد، این کار را نمی‌کردیم.

تاوری همچنین با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه از نظر فرهنگی برای آشتی مردم با بازار پس از اغتشاشات در نظر گرفته شده است، گفت: هرگونه نمایشگاه عرضه کالا باید با مجوز اتاق انجام شود. شرکت ها اما در سال های گذشته شاهد حضور وزارت ارشاد تحت عنوان اکسپوی عفاف و حجاب بودیم.

علی طبری در نشست خبری با بیان اینکه نمایشگاه ها عموماً در جامعه شور و نشاط ایجاد می کند و به دقت رصد و کنترل می شود، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان به بازار و فروشگاه های بزرگ دسترسی ندارند. هدف اتاق بازرگانی تحویل محصول از تولیدکننده به مصرف کننده بدون واسطه است.

رئیس خانه اصناف تهران درباره جزئیات این نمایشگاه نیز گفت: نمایشگاه بهاره از 26 اسفندماه در 5 نقطه شهر تهران شامل پارک ارم، فرهنگسرای خاوران، مسجد امام خمینی (ره)، حکیمیه و پارک ولایت برگزار می شود. ، همزمان با نیمه شعبان تا 5 اسفند ماه به مدت 10 روز از ساعت 10 الی 22 برگزار می شود.

وی همچنین با بیان اینکه نمایشگاه های داخلی در صرفه جویی تولیدکننده، گردش نقدینگی، رفع مشکلات پایان سال و در دسترس قرار دادن کالاها با قیمت کمتر در اختیار مردم موثر است، گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، تاب آوری جمعیت و قدرت خرید آنها کاهش یافته است. اساساً تأثیر رویدادهای تورمی کاهش قدرت خرید مردم است.

به گفته وی، کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها عمدتا شامل پوشاک، کیف و کفش، خشکبار، آجیل، مواد غذایی، سوغات استانی، کالاهای خواب، مواد شوینده، اقلام تنظیم بازار و … است. بازرسی شرکت ها نیز نقش محوری در نمایشگاه دارد و بازرسان به صورت تمام وقت حضور خواهند داشت.

یک منبع آگاه با بیان اینکه کالاها توسط اتحادیه ها ارزیابی و قیمت گذاری شده است، بازرسان می توانند در صورتی که کالاها کمتر از کیفیت تعیین شده توسط اتحادیه عرضه شده باشد، با تامین کنندگان برخورد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *