به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز ، به منظور تسهیل در روند اعتراض به اخطاریه های مالیاتی (شامل اخطاریه های مالیاتی ناشی از تهیه اظهارنامه) / درخواست مالیاتی یا برگ اجرا (مالیات خانه خالی، مالیات خودرو گران قیمت و مالیات واحدهای مسکونی. و باغ ویلایی)/ مودیان محترم می توانند با اعلام نتیجه رسیدگی/بازپرداخت/رای کمیسیون های حل اختلاف مالیاتی حسب مورد اعتراض خود را به صورت الکترونیکی از طریق پنجره خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax ثبت نمایند. gov.ir از منوی «داشبورد مالیاتی» قسمت «درخواست» و گزینه «ثبت اعتراض و شکایات».
پس از ثبت موفقیت آمیز اعتراضات/شکایات، کد رهگیری صادر شده توسط سامانه و مودیان محترم می توانند درخواست ثبت شده را از طریق سامانه از طریق کد مذکور پیگیری نمایند.
ناگفته نماند اعتراضات ثبت شده به این صورت نیازی به تسلیم دستی یا پستی به واحدهای امور مالیاتی ذیصلاح نخواهد داشت.
ضمناً در شرایط اعتراض فیش مالیاتی ناشی از ارائه اظهارنامه موقت، تسلیم اظهارنامه طبق مقررات در مهلت قانونی طرح اختلاف، شرط رسیدگی به اختلاف است.
بر این اساس علیرغم رایانه ای شدن مراحل ثبت اعتراض، برای رسیدگی نهایی به اعتراض مؤدی نزد بازرس کل، اظهارنامه نیز باید به امور مالیاتی مربوط ارائه شود. در واقع بدون گذراندن این مرحله، امکان رسیدگی به درخواست الکترونیکی مودی پس از پایان مهلت رسیدگی به شکایات 45 روزه وجود دارد.
لازم به ذکر است که مودی حقیقی از ابلاغیه 30 روز فرصت تجدیدنظرخواهی به بازرس مالیاتی دارد.
absnews