شرایط تمدید ضمانت نامه اعلام شد
مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت صمت، مقررات قانونی مربوط به شرایط تمدید ضمانت نامه را به اتحادیه ها و انجمن های ذیربط ابلاغ کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، حمید محلایی – مدیرکل دفتر خدمات فنی، مهندسی و نگهداری وزارت حراست – در نامه ای به اتحادیه ها و انجمن های ذیربط از جمله اتحادیه لوازم خانگی، انجمن صوت و تصویر، انجمن صنفی کارفرمایان لوازم خانگی، شرکت سام سرویس. ، انجمن خدمات پس از فروش لوازم خانگی، انجمن صنفی کارفرمایان تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک، اتحادیه مخابرات، ارتباطات و لوازم جانبی، انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان و اتحادیه فناوران رایانه تهران شرایط تمدید گارانتی را اعلام کردند.
بر این اساس، با توجه به اجرای تعهدات قانونی مربوط به «آیین نامه اختصاصی گروه لوازم خانگی، محصولات الکتریکی و الکترونیکی موضوع ماده (2) دستورالعمل، تبصره (4) الحاقیه به ماده (18) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» که در سال 1397 با هدف نظارت و نظارت بر جریان کالاهای اساسی در زنجیره تأمین و توزیع و لزوم ثبت اطلاعات کالاهای اساسی و همچنین به منظور نظارت بر جریان کالاهای اساسی در زنجیره تأمین و توزیع به تصویب رسید. ارائه خدمات پس از فروش و ثبت آنها در سامانه گارانتی طبق بندهای 8 و 9 آیین نامه مذکور اعلام شده است، مراحل زیر باید توسط کلیه ذی نفعان در زمینه خدمات پس از فروش انجام شود.
1- کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان باید قبل از فروش کالا، تاییدیه گواهی ضمانت را دریافت کنند.
2- کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان باید شناسه رهگیری اقلام مذکور را از سامانه تجارت جهانی دریافت و به گواهی گارانتی اخذ شده پیوست نمایند.
3- فعال سازی خدمات پس از فروش کالای نصب شده باید در زمان نصب از طریق سیستم ضمانت یکپارچه انجام شود.
4- برای محصولاتی که نیاز به نصب ندارند و محصول از طریق شبکه توزیع به فروش می رسد، فروشنده باید گارانتی را از طریق سیستم گارانتی فعال کند، بنابراین پیگیری باید از طریق شبکه فروش انجام شود.
5- عملکرد کلی فعالان اقتصادی در اجرای فرآیند فوق لحاظ خواهد شد و تنها انجام یک یا چند شناسنامه ملاک نیست.
6- برای تمدید شناسنامه از عودت شناسنامه خودداری کنید و فقط از شناسنامه قبلی برای تمدید استفاده کنید.
بخشداری در پایان این نامه از اتحادیه ها و انجمن ها درخواست می کند با توجه به رعایت موارد ذکر شده در تمدید گواهی خدمات پس از فروش، اطلاعات کاملی در اختیار فعالان این حوزه قرار گیرد تا لحظه اخذ و تمدید گواهی خدمات پس از فروش مشکل خواهد بود.
همچنین فایل های آموزشی نحوه ثبت نام و مشارکت در سامانه تجارت جهانی، نحوه درج اطلاعات شناسنامه وثیقه، اخذ و اتصال رهگیری به شناسنامه وثیقه و … در سامانه تجارت جهانی به نشانی ntsw.ir در بخش آموزش و پایگاه اطلاعاتی اسناد سامانه تجارت جهانی و فیلم های آموزشی در دسترس عموم قرار دارد.
انتهای پیام