اخبار اقتصادی روز

شرایط ارائه خدمات اولیه در مدت گارانتی خودرو تغییر کرده است



رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در نامه ای به خودروسازان بر تغییر شرایط ارائه خدمات اولیه در مدت گارانتی تاکید کرد.

به گزارش ای بی اس نیوز، حسین فرهید زاده با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای ساماندهی بازار خودرو و ایجاد محدودیت برای افرادی که اقدام به خرید خودرو و سپرده های آنها می کنند تا آنها را با قیمت های بالاتر برای اهداف سوداگرانه بفروشند، گفت: به دلیل تفاوت فاحش بین فروش رسمی قیمت خودروهای سواری تحویلی خودروسازان با نرخ های حاشیه بازار متاثر از تشدید جو دلالی برخی افراد سودجو و تاثیر آن بر نابسامانی و التهاب بازار خودرو و در نهایت بی عدالتی نسبت به مصرف کنندگان واقعی ناشی از بازار کاذب انیمیشن و رشد روزافزون قیمت ها و جلوگیری از احتکار و احتکار خودروهای صفر مایل تا اطلاع ثانوی بخشنامه شماره 370/401/38323 مورخ 22 دی ماه 1401 پیوست این سازمان در خصوص فعال سازی خودرو ضمانت نامه می باشد. لغو شده و شرایط نگهداری اولیه خودرو در مدت گارانتی تغییر می کند.

بر این اساس در صورتی که مصرف کننده ای به نمایندگی شرکت مراجعه کند و مالکیت خودروی مذکور از زمان تحویل خودرو از کارخانه تغییر نکرده باشد، محدودیت حداکثر ظرف مدت 5 ماه از تاریخ تحویل و با حداقل زمان تحویل اعمال خواهد شد. 1000 کیلومتر کارکرد خودرو برای تعمیر و نگهداری اولیه در نمایندگی خودروسازان الزامی نیست و شرط مذکور فقط در مورد خودروهایی که مالکیت آنها از زمان تحویل خودرو تا زمان تغییر مالکیت آن تغییر کرده است اعمال خواهد شد. اولین مراجعه به نمایندگی برای سرویس.

فرهیدزاده از خودروسازان خواست تا در اسرع وقت ضمن اطلاع رسانی شفاف و دقیق به مشتریان و نمایندگی های سراسر کشور، در چارچوب مقررات رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم در این خصوص تدوین شود. و موضوع در آگهی های فروش و قراردادهای نظارتی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *