مرکز تحقیقات مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی تهران سومین نشست «خودرو» را با حضور نخبگان و دانش پژوهان برگزار می کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، مرکز تحقیقات مطالعات توسعه سازمان جهاد دانشگاهی استان تهران، دوشنبه هر هفته، سلسله نشستهایی را در خصوص مسائل اساسی پیشرفت و توسعه کشور با نخبگان و دانش پژوهان، تحت عنوان نشستهایی درباره مسائل اساسی پیشرفت و توسعه برگزار میکند. کشور. کشور”.
این بار دوشنبه 18 با سومین نشست با موضوع «ماشین» دوشنبه 27 دی ماه 1402 ساعت 14 با حضور یوسف حجت; استاد دانشگاه تربیت مدرس، امیرحسن کاکایی; استاد دانشگاه علم و صنعت، مهدی قاسمی; قرائی، دبیر کمیته زیربنایی دولت؛ مدیر راهبردی گروه خودروسازی بهمن و علیرضا زاهدیان؛ کارشناسان خودرو و کارشناسان موسسات تحقیقاتی در سالن جلسات پژوهشکده مطالعات توسعه تشکیل جلسه خواهند داد.
در دومین نشست با موضوع «خودرو»، کارشناسان این نشست معتقد بودند برای حل مشکلات صنعت خودرو نباید آن را به تنهایی دید و باید به سیاست ها در سطح کلان توجه کرد. برای این صنعت به منظور رفع مشکلات این صنعت و همچنین مدیریت بهینه سوخت، شورای اسلامی شهر در سال 1385 قانون «توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت» را تصویب کرد و بر این اساس مقرر شد سهم حمل و نقل عمومی در بخش حومه شهر از 60 به 75 درصد و سهم حمل و نقل عمومی در شهر از 25 درصد به 50 درصد افزایش می یابد در حالی که شاخص اول کشور به 7 درصد و شاخص دوم به 13 درصد رسیده است که برعکس است. به مصوبه 16 سال پیش شورای اسلامی (روند نزولی به جای روند صعودی).
در ادامه این کارشناس گفت: دو قیمت خودرو (قیمت خودرو در کارخانه و قیمت آن در بازار) نوعی رانت به نفع کسانی است که با ثبت نام برای خرید خودرو در کارخانه، دریافت می کنند. یک خودرو به قیمت دولتی و با فروش آن در بازار آزاد پورسانت بگیرید.
آنها این شیوه توزیع رانت را نادرست و نوعی ظلم آشکار دانستند و پیشنهاد کردند که این پول به جای آن به خزانه واریز شود تا ناوگان حمل و نقل عمومی با تعیین قیمت خودروها به همان قیمت (در بازار آزاد) تجهیز شود. قیمت).
انتهای پیام