مدیرعامل سایپادیزل در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت از لغو تعهد این شرکت به کامیون های ولوو FH500 خبر داد. به گفته سید احمد معرافی، مدیرعامل Saybadizzel، این شرکت توانسته 211 بدهی از 387 بدهی معوقه ولوو تراکس در ابتدای سال 2014 را تا پایان سال قبل تسویه کند. از ابتدای سال جاری تا خرداد ماه سال جاری 120 دستگاه خودروی ولوو FH500 دیگر اسقاط شد. سایپادیزل در حال حاضر کمتر از 60 تعهد Volvo FH500 باقی مانده است.
تراکتور دانگ فنگ جایگزین Volvo FH500
تراکتور ولوو FH500 به عنوان یکی از کامل ترین و قابل اعتمادترین خودروهای مونتاژ سنگین، در نیمه دوم دهه 1490 در سیپدزل تولید شد. اکثر نسخه های تولیدی این خودرو دیزلی سفید هستند و برخی آپشن ها حذف شده اند. پس از اجرای دور جدید تحریم های اقتصادی، مونتاژ ولوو FH 500 در مجتمع دیزل قبرس نیز متوقف شد. بنابراین، برای گروه بزرگی از خریداران کشنده سوئدی، فقط حواله برای خرید خودرو باقی مانده است.
پس از تغییر مدیران سایپا در اسفند 1402، مدیرعامل سایبادیزل نیز تغییر کرد. از زمان تغییر مدیریت ارشد سایپا، این شرکت به دنبال اجرای تعهدات قبلی خود بوده است. در بخش خودروهای سواری، سایپا تلاش کرد پس از چند سال تعهدات خود را در قبال محصولات رنو ساندرو و برلیانس واگذار کند. در بخش خودروهای سنگین، سایپا دیزل برای انجام تعهدات ولوو FH500، کامیون ها و تراکتورهای فوتون و دانگ فنگ را پیشنهاد داد.
سبد محصولات سایپادیزل در حال حاضر از چندین محصول فوتون و دانگ فنگ تشکیل شده است. محصولات سنگین دانگ فنگ شامل تراکتورهای KL465 و KX520 است که جایگزین ولوو FH500 در خط مونتاژ این شرکت می شود. از طرفی کامیون های فوتون M3 و M4 نیز توسط سایپادیزل مونتاژ می شوند. خریداران Volvo FH500 در صورت نداشتن بودجه کافی می توانند به جای کامیون دانگ فنگ یک کامیون فوتون بخرند.
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 8 اسفند 1402 شرکت سایپادزیل در روز یکشنبه مورخ 7 خرداد ماه در سالن همایش های صنعتگران این شرکت با حضور بیش از 60 درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی تشکیل شد.
منبع خبر: https://digiato.com/car-news/saipa-diesel-delivers-chinese-tractors-instead-of-volvo-fh500
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز