سامسونگ با عرضه سری گلکسی اس 24 از انتشار آپدیت های 7 ساله برای این گوشی ها خبر داد که شامل آپدیت های سیستم عامل و آپدیت های امنیتی می شود. طبیعتا قبل از کره ای ها گوگل از انتشار آپدیت های 7 ساله برای سری پیکسل 8 خبر داده بود، با این حال وان پلاس معتقد است که بیش از 5 سال به روز رسانی اتلاف منابع است. پس چرا سامسونگ چنین رویکردی را در پیش گرفت؟
GSM Arena توانست این سوال را در گفتگو با یکی از مدیران سامسونگ به نام نیکلاس پورتر از او بپرسد.
دلیل 7 سال به روز رسانی گوشی های پرچمدار سامسونگ
به گفته پورتر، سامسونگ با تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان به این نتیجه رسیده است. سامسونگ متوجه شده است که افزایش مدت زمان پشتیبانی، ارزش گوشی هوشمند را از نظر کاربران افزایش می دهد. در واقع، ادامه پشتیبانی نرم افزاری برای مدت طولانی تر، ارزش گوشی ها را در دراز مدت بهتر حفظ می کند.
در تحقیقات خود، سامسونگ به این نتیجه رسید که کاربران اخیرا تمایل بیشتری به نگهداری گوشی های خود برای مدت طولانی تری دارند. در این راستا منطقی است که شرکت ها برای مدت طولانی تری از محصولات خود پشتیبانی نرم افزاری ارائه دهند.
در نهایت، سامسونگ بر این باور است که حتی اگر پشتیبانی طولانیتر نرمافزار برای برخی از کاربران مهم نباشد، همچنان از امنیت بالاتر و عملکرد روانتری برخوردار خواهند بود که منجر به تجربه کاربری بهتر در دراز مدت میشود.
همانطور که گفتیم، سامسونگ تنها هفت سال به روز رسانی نرم افزاری را برای آخرین پرچمدار خود، سری گلکسی اس 24 ارائه کرده است. در همین حال، گوشیهای جدید گلکسی A35 و A55 تنها به مدت 5 سال بهروزرسانی دریافت خواهند کرد که با توجه به سختافزاری که روی آنها استفاده میشود، منطقی به نظر میرسد.
اگرچه پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر به طور کلی یک مزیت است و یکی از نقاط ضعف گوشی های اندرویدی را در مقایسه با آیفون برطرف می کند، اما بعید است که تعداد زیادی از کاربران در دنیای امروز تا ۷ سال از یک گوشی استفاده کنند.
منبع خبر: https://digiato.com/mobile/why-samsung-gave-its-flagships-7-years-support
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز