وی تصریح میکند: با راهاندازی فاز ۲ یعنی راهاندازی پلتفرم (اپلیکیشن)، همه دریافتکنندگان سرویس و رانندگان میتوانند با وارد شدن به محیط آن و تنظیم، از مدت زمان انتظار در ترمینال مطلع شوند. زمان.
جعفری یادآور شد: زیرساخت های گمرکی مانند ایکس ری باید تقویت شود تا کار عبور سریع انجام شود. از طرفی نیاز به یک سیستم فعال و الکترونیکی داریم تا راننده ای که قصد خروج از شهرها را دارد بداند چه زمانی به ترمینال می رسد و باید تشریفات عبور از مرز را انجام دهد.
absnews
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، 18 بهمن ماه سال جاری، مقام فرعی سازمان راهداری با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی به سازمان راهداری برای حضور در محل برای بررسی موضوع. مشکلات پایانه مرزی آستارا، گفت: در این راستا مشکلات زیرساختی پایانه ها وجود دارد. سعی می کنیم سریعا اقدامات لازم را برای رفع مشکلات موجود انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه اداره راهداری سامانه نوبت دهی را در مرزهای بیله سوار و بازرگان اجرا کرده است، خاطرنشان کرد: طی 15 تا 20 روز آینده این سامانه در مرز آستارا اجرا می شود.
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه مهم ترین مشکل پایانه های مرزی نبود مدیریت واحد است، گفت: هر سازمانی که بخواهد در این زمینه پاسخگو باشد باید اختیارات هم داشته باشد. در حال حاضر این تعدد را در مدیریت پایانه مرزی داریم و یکی از مهم ترین تعصبات ماست.
محمد حسینی این سامانه را دارای مزیت هایی از جمله مدیریت چک ها، عدم فروش صف خارج از ضوابط قانونی، کاهش هزینه برای رانندگان دانست و افزود: به محض ورود ناوگان به پایانه بار، با پلاک خودرو شناسایی می شود. سیستم ریدر و صف مطابق با پایانه وارد می شود) و این در هنگام صدور برگه بارکد الکترونیکی انجام می شود تا راننده ای بتواند وارد گمرکی شود که این برگه را دارد.
علی جعفری ادامه داد: با توجه به تاکید ریاست جمهوری بر توسعه روابط با همسایگان و همچنین تفاهماتی که با تلاش وزارت امور خارجه و دستگاه متولی انجام شده، حجم صادرات افزایش یافته است، بنابراین این موضوع فرصتی برای کشور و این فرصت باید با توسعه زیرساخت ها همراه باشد.
راه اندازی فاز 2 سامانه انتصابات در اردیبهشت 1401
وی با تاکید بر اینکه این فرصت نباید تبدیل به تهدید شود، افزود: اگر این توافقات شکل بگیرد و بحث صادرات و ترانزیت مطرح شود اما زیرساخت ها بر اساس آنها توسعه نیابد، آسیب می بیند. از این روز گمرک و سازمان راهداری این وظیفه را از نظر تور دو نقش و پذیرش کالا و کالا بر عهده دارند.
معاون دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در عین حال از راه اندازی سامانه نوبت دهی در پایانه مرزی آستارا خبر داد و گفت: با محل اجرای سامانه مکانیزه نوبت دهی، سه نقطه در پایانه مرزی آستارا اجرا می شود. شناسایی برای هدایت بار ترافیکی در شهر آستارا تنها با عملیاتی شدن فاز اول در پایانه بار صورت گرفت. تا 48 ساعت آینده 2 نقطه باقیمانده به این سامانه مجهز خواهند شد.
معاون دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری ابراز امیدواری کرد: فاز 2 سامانه مکانیزه نوبت دهی با همکاری همه سازمان ها و ارگان های ذیربط تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز