اخبار اقتصادی روز

سامانه عمومی گزارش خسارات ناشی از بلایای طبیعی در تقاطع توانیر و بیما

مدیرکل شرکت توانیر گفت: در صورتی که روسای صندوق بیمه بلایای طبیعی برای راه اندازی سامانه خود نیاز به اطلاعاتی از شرکت توانیر داشته باشند، کمتر از یک ماه پس از درخواست خبری به آنها پاسخ خواهیم داد.

سامانه اعلام خسارات مردمی ناشی از بلایای طبیعی در پاسکاری بین توانیر و بیمه

به گفته این روزنامه نگار خبرگزاری صداوسیما در سال 1388 در مجلس تمامی واحدهای مسکونی کشور تحت پوشش بیمه اجباری قرار گرفتند و سامانه بیمه بلایای طبیعی ساختمان ها ایجاد شد تا پس از وقوع بلایای طبیعی خسارت منازل مسکونی از این صندوق پرداخت شود.
یعنی برای جبران بخشی از خسارات مالی ناشی از بلایای طبیعی، کلیه ساختمانهای مسکونی دارای توزیع قانونی برق در مناطقی که احتمال وقوع بلایای طبیعی وجود دارد، از سال 1401 تحت پوشش صندوق بیمه بلایای طبیعی قرار گرفتند. بنابراین پس از وقوع حادثه، بر اساس قانون، استانداری ها موظفند ظرف یک هفته اطلاعات منازل مسکونی آسیب دیده را در سامانه صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان ثبت کنند تا صندوق پس از اعزام ارزیابان و تعیین خسارت، خسارت را پرداخت کند. آسیب

اما با توجه به تأخیر در ارسال و ثبت خسارت واحدهای مسکونی توسط فرمانداری‌ها، این صندوق سامانه‌ای را طراحی کرده است تا پس از وقوع حادثه، مردم بتوانند خسارت منازل مسکونی خود را در سامانه صندوق بیمه ساختمان در برابر بلایای طبیعی ثبت کنند. این صندوق مستلزم برخورداری توانیر از مشترکان قبض برق است. در این خصوص با معاون فنی صندوق بیمه حوادث ساختمانی و رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر به گفت وگو نشستیم.

نیاکان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: بر اساس مصوبه سی و هشتمین جلسه کارگروه قابلیت همکاری، قرار شد شرکت توانیر اطلاعات شناسه فاکتور، کدپستی و آدرس برق خانگی را در اختیار این صندوق قرار دهد. مشترکین .
وی افزود: توانیر در پایان بهمن ماه 1402 یک سی دی به صندوق ارسال کرد که تنها حاوی اطلاعات شناسه فاکتور بود و اطلاعات دیگری در این سی دی موجود نبود. به عنوان یک قاعده کلی، شناسایی اقامتگاه برای ما امکان پذیر نیست. واحد فقط با شناسه قبض و اطلاعات واحدها باید مسکونی باشد در کنار آن قرار گیرد تا بتوان از صحت اطلاعات توزیع برق استان اطمینان حاصل کرد.

نیاکان ادامه می دهد: طبق آخرین نامه ارسالی به توانیر از آنها خواستیم که همان اطلاعات مورد تایید کارگروه تعامل را در قالب وب سرویس دریافت کنند و حتی در کار جبران خسارت آسیب دیدگان بلایای طبیعی تسریع کنند. ، از آنها خواستیم این اطلاعات را به صورت آفلاین در دسترس قرار دهند. ما آن را قرار دادیم، اما هیچ پاسخی از توانیر دریافت نکردیم.
وی تصریح کرد: به دلیل شرایط اضطراری 29 اسفند سال گذشته جلسه ای با شرکت توانیر برگزار کردیم و در این جلسه قرار شد اطلاعات لازم در اختیار ما قرار گیرد. صورتجلسه 30 اسفندماه نیز برای توانیر ارسال شد. اما به دلیل عدم پاسخگویی مجدد ارسال شد. 29 خرداد امسال نامه فرستادیم.

رجبی مشهدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما در خصوص درخواست مسئولان صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: از طریق لوح فشرده اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دادیم و اگر مسئولین صندوق بیمه حوادث طبیعی هستند. صندوق بیمه حوادث اطلاعات تکمیلی می خواهد، ما در خدمت آنها هستیم، زیرا اطلاعات موجود در اداره برق شفاف است، بنابراین در صورت درخواست جدید، کمتر از یک ماه دیگر پاسخ خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *