سافت بانک ژاپن اعلام کرد که قصد دارد از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده کند. ابزار مورد استفاده این بانک می تواند لحن صدای مشتریان خشمگین تلفن را تغییر دهد تا با آرامش بیشتری صحبت کنند.
هوش مصنوعی SoftBank چگونه به راحتی مشتری کمک می کند؟
شاخه ژاپنی Softbank اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد از هوش مصنوعی برای آرام کردن مشتریان عصبانی استفاده کند. البته نکته جالب این است که هوش مصنوعی مستقیما با کاربران ارتباط برقرار نخواهد کرد. در عوض، فقط لحن صدای آنها را کمی تغییر می دهد تا آرام تر به نظر برسد. بدیهی است که این به اپراتورها کمک می کند تا خدمات رسانی تلفنی به مشتریان عصبانی را آسان تر کنند.
بر اساس گزارش رویترز، سافت بانک از سال جاری آزمایش داخلی برای استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات به مشتریان را آغاز می کند و قصد دارد تا سال 2026 از این فناوری در مقیاس وسیع تری استفاده کند. این موسسه در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که در حال کار است. در توسعه فناوری برای تغییر و آرام کردن صدای مشتریان، که متکی بر … قابلیت پردازش صدا و تشخیص احساسات از صدا از طریق هوش مصنوعی.
بهبود محیط کار و جلوگیری از آسیب دیدگی کارکنان یکی از مهمترین مسائل در ژاپن است. اگرچه در کشورهای غربی تمرکز بیشتری بر روی مشتریان وجود دارد. اما شرکت های ژاپنی نیز به دنبال آرامش و امنیت روانی برای کارکنان خود هستند. برای این منظور قوانینی برای حمایت از کارکنان وضع شده و ابزارهایی در این راستا تدوین شده است. اقدام اخیر سافت بانک یکی از این موارد است که نه تنها می تواند خدمات رسانی به مشتریان عصبانی را آسان تر کند، بلکه به جلوگیری از آسیب های روانی به اپراتورها کمک می کند.
SoftBank از اواخر سال گذشته با استفاده از یک مدل زبانی عظیم که توسط شرکت خواهر خود SB Intuitions توسعه یافته است، از هوش مصنوعی برای بهبود تجارت خود استفاده کرده است. این شرکت همچنین در کنفرانس موبایل بارسلون اعلام کرد که در توسعه هوش مصنوعی برای امور ارتباطی به رقبای خود خواهد پیوست و بهبود خدمات رسانی به مشتریان از طریق چت بات ها یکی از کاربردهای آن خواهد بود. سافت بانک در نظر دارد با همکاری مایکروسافت از فناوری های جدید برای کاهش زمان انتظار مشتریان و استانداردسازی پاسخ های ارائه شده استفاده کند.
یکی از کاربردهای مهم هوش مصنوعی در زمینه ارائه خدمات به مشتریان، استفاده از چت بات ها برای جمع بندی اطلاعات است. به عنوان مثال، مشتریان سافت بانک می توانند جزئیات مربوط به طرح های مختلف و هزینه آنها یا نحوه دنبال کردن مسیرهای مختلف برای تغییر طرح مورد استفاده خود را با کمک چت بات دریافت کنند. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی برای تغییر لحن مشتریان و آشکار کردن احساسات مشتری از طریق آن یکی از کاربردهای جدیدی است که در گذشته ندیدهایم. طبیعتاً منتقدان هوش مصنوعی ممکن است به این تصمیم اعتراض کنند و استفاده از سیستم های تشخیص و پردازش صدا را مشکل ساز بدانند.
منبع خبر: https://digiato.com/artificial-intelligence/softbank-ai-customer-service
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز