وی افزود: به دلایل مختلف طی هشت سال گذشته به این فرودگاه آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و زیرساخت های لازم در این شهر فرودگاهی مهیا نشده است اما با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و ویژه نگاه وزارت راه و شهرسازی و همچنین تاکید سازمان هواپیمایی، اقدامات مهمی در این شهر فرودگاهی انجام شده است.
وی افزود: یکی از مشکلات هواپیماهای داخلی این است که گاهی اوقات باید یک پرواز خالی داشته باشند که برای شرکت های هواپیمایی صرفه اقتصادی ندارد و بخشی از پروازهای داخلی باید به فرودگاه امام منتقل شود.خمینی (ره) تا صرفه اقتصادی داشته باشد. برای کسب و کار.
ناظر شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) درباره فاز دوم ترمینال فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: این پروژه طی سال های گذشته توسط سه مشاور کشوری و یک مشاور هلندی مورد مطالعه و تایید قرار گرفته است. با 9 شرکت خارجی مذاکره و با دو شرکت خارجی تفاهم نامه امضا کرده ایم. چهار شرکت داخلی نیز اعلام آمادگی کرده اند و توانمندی های خود در حال ارزیابی است.
رئیس شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: ساخت باند دوم شمالی فرودگاه امام خمینی (ره) به ارزش بیش از یک هزار میلیارد تومان تا پایان سال آغاز می شود.
رئیس شرکت فرودگاههای امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: انتظار میرود شرکتهایی که بر اساس دانش، لجستیک و فناوری بالا فعالیت میکنند در این حوزه فعالیت کنند و از این فناوریها نیز در این حوزه استفاده شود. به همین دلیل با بیش از 30 شرکت دانش بنیان قرارداد داریم و تا پایان سال بخش زیادی از این حوزه ها تحویل داده می شود.
ناظر شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) پروژه عمرانی به ارزش 4 هزار و 500 میلیارد تومان در دست ساخت دارد که از این میزان 2 هزار و 100 میلیارد تومان منابع شهر فرودگاهی و مابقی از طریق بخش خصوصی تامین می شود. بخش
وی با اشاره به پتانسیل این فرودگاه که دارای منطقه تجاری و ویژه اقتصادی است، گفت: 240 هکتار از این منطقه 4 هزار هکتاری که 2500 هکتار منطقه ویژه اقتصادی دارد، ساماندهی شده است که از این میزان، 240 هکتار منطقه ویژه اقتصادی است. 107 هکتار آماده بهره برداری است.
رئیس شرکت فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به عملیات اعزام زائران گفت: بیش از 50 درصد زائران با بالاترین سطح خدمات از این فرودگاه عزیمت کردند. همچنین حدود 200 هزار نفر و بیش از 89 درصد پروازهای عتبات از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام شد.
چلادری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 شرکت هواپیمایی داخلی و 23 ایرلاین خارجی در فرودگاه امام خمینی (ره) پرواز دارند. مدل فاینانس و ساخت فرودگاه نیاز به تعیین تکلیف دارد و در این خصوص جلسه ای با وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، سعید چلباری در نشست خبری فرودگاه امام خمینی (ره) را یکی از مهم ترین گیت های ورودی و خروجی کشور دانست و گفت: روزانه 120 تا 300 پرواز مسافری در این فرودگاه انجام می شود و مسافرانی که از فرودگاه های کشور وارد می شوند. کشورهای دیگر وارد فرودگاه می شوند. ، انتظارات خاصی دارند و با کشورهای دیگر سازگار هستند.
انتهای پیام
چلاوری تاکید کرد: با توجه به پتانسیل منطقه آزاد، مطالعات فاز دوم و طرح جامع فرودگاه به اتمام رسیده و به تایید سازمان هواپیمایی کشوری رسیده است. برای این منظور با چند کشور خارجی برای ساخت فاز دوم فرودگاه از جمله ترمینال 410 هزار متری وارد مذاکره شده ایم. همچنین در حال مذاکره با دو کشور خارجی و چهار شرکت داخلی هستیم تا قرارداد منعقد شود و تا پایان سال اجرایی شود.
چلباری افزود: بسیاری از تجار کشور برای بهره مندی از مشوق های مالیاتی مناطق آزاد در این مناطق سرمایه گذاری کرده اند و مشکل رفت و آمد به این مناطق و شهرها را دارند که با آغاز به کار منطقه آزاد در فرودگاه شهر، بخش بزرگی از فعالیت های شرکت های دانش و فناوری در این شهر فرودگاهی مستقر خواهد شد.
آشنایی با شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیش از 30 شرکت دانش بنیان
چالبری به بهره برداری از ترمینال سلام اشاره کرد و افزود: این ترمینال از نظر استاندارد با تمام ترمینال های پیشرفته فرودگاه های مختلف دنیا برابری می کند. با ساخت ترمینال سلام در ضلع جنوبی باند فرودگاه، ساخت باند دوم شمالی را در دستور کار قرار دادیم که به زودی عملیات ساخت آن آغاز می شود که بیش از هزار میلیارد تومان هزینه دارد.
وی ادامه داد: طبق ممیزی سازمان هواپیمایی کشوری که برای اخذ گواهینامه فرودگاهی انجام شد، همکاران اقدامات لازم از جمله رفع برخی ریسک های حاشیه ای را آغاز کرده اند. یکی از موضوعات اصلی بهسازی باند اصلی فرودگاه است که پیمانکار فراخوان و انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: عملکرد هشت ماهه امسال نشان میدهد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 134 درصد افزایش جابجایی مسافر داشتهایم، هرچند در سال گذشته هنوز به طور کامل از بحران کرونا خارج نشدهایم. همچنین تعداد مسافران هوایی در پایان سال 1401 به 7.5 میلیون نفر می رسد.