مدیرعامل بنیاد علوی پنجره خدمات اجتماعی بنیاد مصطفان را برجسته کرد و گفت: مشکلات این سامانه باید مرتفع شود و در نهایت تا پایان دی ماه تمام خدمات اصلی بنیاد روی این بستر قرار گیرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، وحید خاویعی در نشست خبری رونمایی از مرحله اول اجرای پنجره خدمات اجتماعی بنیاد مصطففان با بیان اینکه این سامانه تمام نیازهای ما را پوشش می دهد، گفت: بسته کاملی می خواهیم که پاسخگوی همه ما باشد. سوالات مخاطبان؛ بنابراین تمامی جزئیات باید تایید شده باشد و پس از تایید هیچ گونه خطا یا ابهامی را نمی پذیریم.
وی با بیان اینکه نباید بروکراسی را برای مردم اضافه کنیم، گفت: ایجاد خدمات الکترونیک باید با هدف تسهیل دسترسی به خدمات باشد. به طوری که فرد برای وام ساده به شعبه بانک مراجعه نکند و با مراجعه به سامانه این کار را انجام دهد. خط قرمز ما معکوس کردن ارائه خدمات و دشوارتر کردن آن با ارائه خدمات الکترونیکی است.
مدیرعامل بنیاد علوی سرعت راه اندازی سامانه را برای ما مهم دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف زیرساخت های لازم از جمله فناوری اطلاعات و مدیریت را فراهم می کنیم. با این حال مهمترین چیز فرهنگ سازی است. اگر این فرهنگ سازی را در بنیاد علوی ایجاد نکنیم، تلاشمان بی نتیجه خواهد بود. همه خدمات باید از طریق این سیستم انجام شود و همه مردم ما باید نحوه استفاده از این سیستم را بیاموزند.
خاوی با بیان اینکه امروز روز آغاز به کار این سامانه است، گفت: باید مشکلات این سامانه برطرف شود و در نهایت تا پایان آذرماه تمامی خدمات اصلی بنیاد بر روی این سکو قرار گیرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، بنیاد علوی در راستای ارتقای کیفیت محرومیت زدایی، حمایتی و خدمات فرهنگی، درگاه خدماتی را تحت عنوان پنجره واحد خدمات بنیاد مستضعفان به منظور تجمیع کلیه خدمات اجتماعی خود ایجاد کرده است.
در حال حاضر بنیاد علوی بیش از 30 خدمت در حوزه های هدف و در قالب های مختلف ارائه می دهد. کلیه خدمات ارائه شده به دو دسته الکترونیکی و غیر الکترونیکی تقسیم می شود که امکان ثبت کلیه درخواست های داوطلبان در این پورتال وجود دارد. همچنین امکان نظارت و مدیریت فرآیند درخواست، امکان ثبت شکایات و پیشنهادات، ثبت تخلفات اداری و رسیدگی به دریافت خدمات برای متقاضیان وجود دارد.
پس از ورود، مخاطبین درخواست خود را ثبت و رسیدگی بیشتر به درخواست توسط واحدهای مربوطه بنیاد علوی انجام خواهد شد. داده ها، فرآیندها و جریان اطلاعات بر روی پلتفرم قدرتمند سازنده سیستم برسا پیاده سازی شدند. بنابراین ثبت درخواست، مشاهده وضعیت و نمونه کار داوطلبان در اینترنت و به آدرس My.alavi-bonyad.com در دسترس است، اما فرآیند پردازش نیازمندیهای امنیتی در شبکههای داخلی انجام میشود. سازمان.
در مرحله اول، با توجه به اجرای سامانه کامل مرکز قرض الحسنه بنیاد علوی به عنوان زیرساخت، چهار عنوان خدماتی شامل وام معیشتی به قرض الحسنه در حوزه های درمان، معیشت، ازدواج و آموزش است. وام قرض الحسنه برای مشاغل کوچک و بزرگ; وام قرض الحسنه ودیعه مسکن و قرض الحسنه تعمیر و تکمیل مسکن در قالب واحد خدمات اجتماعی بنیاد مصطفان اجرا شد.
اقدامات پشتیبانی کاربران در هنگام استفاده از این پورتال به صورت 24 ساعته از طریق پاسخگویی تلفنی و سامانه پشتیبانی آنلاین در نظر گرفته شده است. بنابراین، کاربران می توانند در طول فرآیند دریافت و ردیابی خدمات با اپراتورهای پشتیبانی تماس بگیرند.
انتهای پیام