در شرایطی که شرکتهای مختلف در حال آزمایش فناوری هوش مصنوعی در محصولات خود هستند، به گفته برخی کارشناسان، ممکن است روند جدیدی غیر منتظره در این زمینه شکل بگیرد و آن استفاده از مدلهایی به نام “هوش مصنوعی احساسیربات های جدید توسعه یافته به این امر کمک خواهند کرد احساسات انسانی درک بهتر
بر اساس گزارش جدید Enterprise Saas Emerging Tech Research PitchBook، هوش مصنوعی احساسی از حسگرهایی برای شناسایی ورودیهای بصری، صوتی و دیگر محتوا همراه با یادگیری ماشینی و روانشناسی برای شناسایی احساسات انسان استفاده میکند.
در حال حاضر، برخی از ارائهدهندگان بزرگ ابر خدماتی را ارائه میدهند که به توسعهدهندگان امکان دسترسی به قابلیتهای هوش مصنوعی احساسی را میدهند، مانند خدمات شناختی Emotion API مایکروسافت آزور یا سرویس تشخیص وب سرویسهای وب آمازون.
راه های استفاده از هوش مصنوعی هیجانی
درک هرناندز، تحلیلگر ارشد PitchBook در این گزارش نوشت:
با گسترش دستیارهای هوش مصنوعی و تعاملات کاملاً خودکار انسان و ماشین، هوش مصنوعی نوید توضیحات و پاسخهای شبیه به انسان را میدهد، دوربینها و میکروفونها بخشی جداییناپذیر از دستگاههای هوش مصنوعی هستند فضای فیزیکی “علاوه بر این، دستگاه های پوشیدنی ممکن است راه دیگری برای اعمال هوش مصنوعی عاطفی ارائه دهند.”
استدلال ارائه شده در این گزارش این است که اگر شرکت ها دستیاران هوش مصنوعی را برای مدیران و کارمندان خود مستقر کنند و چت ربات های هوش مصنوعی به نمایندگان شرکت ها در خدمات مشتری تبدیل شوند، این فناوری دیگر نمی تواند تفاوت بین “منظور شما چیست؟” را تشخیص دهد. چگونه در موقعیت های خشم و سردرگمی خوب عمل می کنید؟
با این حال، همانطور که گزارش اشاره می کند، مقررات هوش مصنوعی، مانند قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، که استفاده از سیستم های تشخیص احساسات را برای کارهایی مانند آموزش ممنوع می کند، ممکن است با این ایده مخالفت کند.
منبع خبر: https://digiato.com/artificial-intelligence/emotion-ai-could-be-the-next-trend-for-business-software
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز