اجتماعی

واردات خودرو هنوز اجرایی نشده است/ تمایلی به تولید خودرو وجود ندارد • رکنا


رضا تقی پور در مورد مکان بازار خودرو وی گفت: قطعا عوامل زیادی در آشفتگی بازار خودرو دخیل هستند.

به اظهارات اخیر مقامات دولتی مبنی بر حذف خودرو از کالاهای سرمایه ای و ابزارهای تجاری پاسخ داده است و این به معنای تصویب قانون است. مالیات بر عایدی سرمایه در تیرماه 1397 در مجلس ابلاغ شد اما هنوز نهایی نشده است، گفت: پیش بینی جامعی است و اگر دولت احساس می کند باید قانونی در این زمینه برای کنترل احتکار در حوزه خودرو وجود داشته باشد، می تواند ارائه کند. آی تی. لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس

عضو کمیسیون صنایع و معادن مونتاژ شورای اسلامی تصریح کرد: دولت می توانست به جای منتظر ماندن در طرح و تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، این لایحه را به سرعت تهیه و تقدیم مجلس کند.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که لوایح در داخل دولت مطرح می شود، می توان از بدنه کارشناسی دولت به خوبی استفاده کرد و عموماً لوایح بیش از طرح کارشناسی است و می توانستند این مشکل را بررسی کنند. در تمام ابعادش . دولت موسسات تحقیقاتی و اندیشکده های زیادی دارد و می تواند همه این موارد را در نظر بگیرد و لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را تهیه و به مجلس ارائه کند.

بخشی از تقاضا برای خودرو جعلی است

رئیس کمیته صنعت شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته درست است که بخشی از تقاضا برای خودرو جعلی است و آن هم به دلیل نظری است که سرمایه روی این محصول دارد. البته برخی از نیازهای مردم به خودرو نیز واقعی است و در این زمینه می توان دریافت که دولت با تصمیمات نابجا نتوانسته این نیازهای واقعی را تامین کند.

تقی پور بیان کرد: طبق آمار و اطلاعاتی که در سال های اخیر داریم، سالانه حداقل یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور نیاز است و اگر بخواهیم استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنیم، نیاز ما به خودروهای سواری باید یک میلیون باشد. . و 600000 می آید.

اراده ای برای تولید خودرو وجود ندارد

وی ادامه داد: از سوی دیگر تولید خودرو در کشور ما مشکلات عدیده ای دارد و متاسفانه با وجود اینکه ما در مجلس شورای اسلامی راهبرد و سیاست ما حمایت از تولید داخل است اما در عمل متوجه می شویم که میل به تولید. ماشین ها کافی نیست و هیچ نیاز کشور وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی گفت: در شرایطی که کشور ما بیش از ده سال است در تحریم است و اگر خودروساز ما می توانست و می خواست آن را حذف کند، بهانه هایی مانند موانع تحریم برای عدم تولید خودرو مطرح می شود. آنها می توانستیم خودرو تولید کنیم و البته مانند بسیاری از کالاهای دیگر می توانیم تولید خود را افزایش دهیم.

واردات خودرو هنوز اجرایی نشده است

تقی پور افزود: مشکل دیگر این است که دولت واردات خودرو را به تعویق انداخته و بارها گفته ایم که صحبت از واردات بی رویه خودرو یا واردات خودروهای لوکس نیست. متأسفانه اکنون می بینیم که واردات خودرو هنوز اجرایی نشده و دیگر نمی توان منتظر وعده و عید ماند.

رئیس کمیته صنعت شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه امروز در بازار خودرو شاهد هستیم مصداق بارز بی نظمی و سوء مدیریت است و دولت باید از تمام توان خود برای حل مشکلات بازار خودرو استفاده کند و مشکلات را حل نکند. از بازار خودرو مشکلات خودرو به گردن سایر نیروها و یا سایر نقاط کشور می افتد. متاسفانه وضعیت خودروسازی به خوبی مدیریت نشده است و مسئولان دولتی باید مسئولیت خود را بپذیرند و با همکاری یکدیگر مشکلات بازار خودرو را حل کنند.

منبع: مهر

https://www.rokna.net/fa/tiny/news-885231>منبع:

خبرگزاری رکنا توسط سردبیران رکنا



اخبار خبرگزاری رکنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا