absnews
سلیمی در پایان گفت: بهترین راه شفاف سازی در این زمینه این است که سیستم داشته باشیم و تمام دارایی های کارکنان دولت و هزینه هایی که انجام می دهند و کل بودجه متمم را در اختیار مردم قرار دهیم. ” مسئولان به اموال عمومی که متعلق به همه ملت است دسترسی دارند و همه باید ببینند این اموال چقدر هزینه دارد. اهل کجاست؟ چگونه خرج می شود؟ تا زمانی که این اتفاق نیفتد، نظارت به خودی خود نوعی رانت است و ممکن است یک مسئول تحت تأثیر مشکلات به درستی نظارت را انجام ندهد.
وی افزود: اگر بخواهیم از سوء استفاده دست اندرکاران جلوگیری کنیم، موضوع مهم دسترسی مردم به این اطلاعات است. یعنی اگر مثلاً می گویید فلان مسئول دسترسی و نظارت دارد، خود آن مسئول متهم به سوء استفاده از وقت و عدم استفاده از اختیاراتش می شود و خدای ناکرده توافقات پشت پرده وجود دارد. و این قوانین و قیمومیت ها اعمال نمی شود.
این وکیل دادگستری ادامه داد: قوانین خوبی مانند قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد داریم که در سال 90 تصویب شد و مراحل آن طی شده است. البته رئیس جمهور به دلیل عدم موافقت و اجرا نشدن بسیاری از قسمت ها آن را امضا یا اعلام نکرد.
یک کارشناس حقوقی گفت: قانون کنترل اموال و سفر کارکنان دولت کمک کننده است اما بهترین راه شفاف سازی در این زمینه این است که سیستم داشته باشیم و تمام اموالی که کارمندان دولت دارند و هزینه هایی که انجام می دهند و بودجه کلی موجود را بازگردانیم. به عموم
صادق سلیمی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره قانون کنترل اموال و سفر کارکنان دولت که به تصویب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی رسیده و برای تصویب به مجلس می رسد، گفت: نهایی. مفید است، اما آنچه بیش از این طرح ها و قوانین ضروری است، اجرای آن است.