نیویورک (رویترز) – شرکت خودروسازی نیو گفت که نیروی کار خود را کاهش خواهد داد و ممکن است کسب و کارهای غیر اصلی را برای کاهش هزینه ها و بهبود کارایی از بین ببرد، زیرا سازنده خودروهای الکتریکی چینی از دستیابی به اهداف فروش خود فاصله زیادی دارد و زیان های شرکت ادامه دارد.
به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس نامه ویلیام لی، موسس و مدیر اجرایی شرکت خودروسازی جدید شانگهای، این شرکت در ماه نوامبر 10 درصد از نیروی کار خود را کاهش می دهد. لی گفت که نقش های تکراری و بی اثر حذف خواهند شد و سرمایه گذاری در پروژه هایی که به عملکرد مالی شرکت کمک نمی کند ظرف سه سال به تعویق می افتد یا کاهش می یابد.
Nieuw که زمانی یکی از درخشانترین ستارههای در حال ظهور در بازار خودروهای الکتریکی چین بود، از اهداف فروش خود فاصله زیادی داشت و همچنان متحمل ضرر میشود. طبق گزارش سالانه این شرکت، این شرکت در پایان سال 2022 دارای 26763 کارمند تمام وقت بود.
این اقدام به دلیل فشار بر بازار بزرگ خودروهای الکتریکی چین است که بزرگترین بازار چین است و شرکت های کوچکتر را تحت فشار قرار می دهد. جنگ قیمتی که یک سال پیش در ایالات متحده آغاز شد، فشار را تشدید کرده است و دیگران به دنبال نشانه هایی از کاهش فروش هستند زیرا قیمت ها را در رقابتی برای جلب مجدد مشتریان کاهش می دهند. لی گفت که این یک تصمیم دشوار اما ضروری در مواجهه با رقابت سخت بود. سفر ما یک ماراتن در یک مسیر گل آلود است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، نیو حدود 2.1 درصد از بازار خودروهای انرژی جدید چین که شامل خودروهای هیبریدی می شود، دارد و در 9 ماه اول سال جاری حدود 110000 خودروی الکتریکی فروخته است که بسیار کمتر از هدف سالانه است. از 250000 خودرو . در مقایسه، BYD تنها در ماه اکتبر بیش از 165000 خودروی تمام الکتریکی فروخت که با احتساب فروش هیبریدی خود به 301.95 دستگاه رسید.
انتهای پیام