معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت با اشاره به پیشرفت فیزیکی 86 درصدی راه آهن رشت – کاسپین گفت: در نظر داریم در صورتی که مشکلی در تامین نداشته باشیم در نیمه اول امسال این پروژه را افتتاح کنیم. از منابع
عباس خطیبی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره یکی از پروژه های وعده داده شده برای اجرای امسال، اظهار کرد: پروژه راه آهن رشت – خزر به طول 37 کیلومتر با بیش از 75 درصد پیشرفت در دست ساخت است. حدود 18 کیلومتر از این مسیر مورد تمسخر قرار گرفته که پیشرفت فیزیکی آن حدود 86 درصد است.
وی درباره نحوه تامین مالی این پروژه توضیح داد: این پروژه به سرعت در حال پیشرفت است و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است و در نظر داریم در صورت عدم مشکل تامین منابع، این پروژه را در نیمه اول سال جاری افتتاح کنیم. اعتبار این پروژه از محل بودجه عمومی است و بر کار آن نظارت می شود تا بتوانیم در اسرع وقت از آن استفاده کنیم.
معاون ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل ایران درباره نقش این خط آهن در تکمیل کریدور شمال – جنوب گفت: راهآهن رشت – خزر شاخهای است که از دریای خزر میگذرد و با هم مقایسه میشود. به شاخه های غربی و شرقی دریای خزر. دریای خزر به عنوان شاخه میانی محسوب می شود و می تواند از طریق دریای خزر ارتباط برقرار کرده و به شبکه ریلی کشور متصل شود، سپس تا بندرعباس امتداد یافته و با حمل و نقل ترکیبی می توان از این ظرفیت کریدور شمال به جنوب در مسیر بهره برد. دریای خزر.
انتهای پیام