به گزارش خبرگزاری ای بی اس نیوز؛ حسین فرازمند دبیر ستاد اطلاعات جهاد کشاورزی در پنجمین روز از سلسله نشست های حاکمیتی فضای مجازی با محوریت جایگاه بسترهای اجتماعی دیجیتال در کشاورزی، تاکید کرد: ایجاد چنین بسترهایی یک نیاز روزمره است و باید در حوزه کشاورزی محقق شود. حوزه کشاورزی در اسرع وقت ایجاد عرضه و تقاضا در بسترهای دیجیتال با توجه به ارکان کشاورزی از تولیدکننده تا مصرف کننده نهایی.
دبیر ستاد اطلاعات جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از مدلهای بسترهای دیجیتال شبکههای اجتماعی کشاورزی است، تصریح کرد: بر اساس نیازسنجیهای انجام شده در سالهای اخیر، مسیر جریان به مرحله راهاندازی رسیده است. شبکه ای ساخته خواهد شد.این خدمات در حلقه های مختلف تولیدکننده شروع شده و به دست مصرف کننده می رسد و ضمنا بحث تامین کنندگان و عرضه کنندگان موسسات کشاورزی در بازار محصولات کشاورزی نیز در سامانه گنجانده شده و آموزش و ترویج نیز می باشد. در قالب کالاهای آموزشی مجازی و شبکه ها اینترنت روشن است.
absnews
فرازمند ادامه داد: اشتراک گذاری اطلاعات در بسترهای دیجیتال می تواند در قالب فیلم های آموزشی، عکس، توصیه های علمی و تبلیغاتی، افزایش ضریب نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی و یا به اشتراک گذاری نیازهای اساسی در بحث اینترنت اشیا در بخش کشاورزی باشد. . بخش .
به گفته وی، تبلیغات چالش اصلی در این زمینه است در حالی که تبلیغات می تواند جذابیت های این حوزه را به کشاورزان معرفی کند.
دبیر ستاد اطلاعات جهاد کشاورزی افزود: اطلاعات اساسی دولت از جمله اپراتورهای بخش کشاورزی به ارائه دهندگان خدمات و نهاده ها و همچنین خدمات متصل می شود و در نهایت بستر اجتماعی کشاورزی یک ارتباط چند جهته بین حلقه های مختلف بخش کشاورزی در قالب است. از یک پلتفرم و این پلتفرم منجر به طراحی سرگرمی، اطلاعات، خدمات مالی و گردشگری در این پلتفرم ها با هدف جذابیت برای کشاورزان می شود.
فرازمند با اشاره به سه چالش کشاورزی دیجیتال گفت: یکی از بزرگترین چالشهای موجود در این حوزه که باعث میشود کشاورزان جذب این موضوع نشوند، عدم اعتماد به پلتفرمها و بسترهای اجتماعی ملی است، زیرا اکنون ترجیح میدهند از شبکه های.” بیشتر خارجی در عین حال پهنای باند کم یکی از معایب این حوزه است، در حالی که بخش کشاورزی و علاقه مندان به استفاده از بسترهای کشاورزی تجهیزات اینترنتی دارند، اما برای حرکت به سمت اینترنت اشیا و مزارع ممکن است در این زمینه با مشکلاتی مواجه شویم.
وی با تاکید بر اینکه در این بخش به اطلاعات اولیه نیاز داریم، افزود: نمونه این اطلاعات، اطلاعات اقلیمی و آب و هوای کشاورزی است که با راهاندازی این پلتفرمها میتوان جایگزین تمامی کسبوکارها و کسبوکارهای دانشبنیانی که قابلیت فعالیت دارند، شود. در زمینه اینترنت اشیا کشاورزی اطلاعات آب و هوا را از مدل های جهانی برای قرارداد با سازمان تولید کرده است در نتیجه این پلتفرم می تواند اطلاعات را به اشتراک گذاشته و در اختیار سایر شرکت ها قرار دهد.
دبیر ستاد جهاد کشاورزی یکی از مدل های بسترهای دیجیتال را شبکه اجتماعی کشاورزی دانست و گفت: مقدمات اجرای این امر از دو سال پیش در وزارت جهاد کشاورزی آغاز شد و سال گذشته شبکه اجتماعی کشاورزی ایران با نام تاک (تک) تبادل اطلاعات کشاورزی) راه اندازی شد.
وی افزود: همه حلقههای داخل پلتفرم باید از این موضوع بهرهمند شوند تا جریان بخش کشاورزی با یکدیگر همراه شود تا شفافسازی، کاهش هزینهها، تنظیم بازار و واسطهگری انجام شود.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز