نقطه عطفی در تغییر فرآیند تولید خودرو

انتهای پیام
هدف پروژه HyForge این است که نشان دهد استفاده از مواد ریختهگری روشی امیدوارکننده برای تولید قطعات سیستم تعلیق خودرو در آینده است. «سینتف» با دو شرکت هیدرو و رئوفوس فناوری در این پروژه مشارکت دارد. Raufoss سال هاست که با تمرکز بر قطعات آلومینیومی قطعاتی برای برندهای معروف خودرو تولید می کند.
«سینتف» یک موسسه تحقیقاتی فعال در حوزه دانش و فناوری است. این موسسه در سال 1950 در ارتباط با دانشگاه فنی نروژ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در تروندهایم نروژ واقع شده است. زمینه فعالیت SINTEF تحقیقات علمی و فنی است. هدف این سازمان ارتقای فعالیت های تحقیقاتی در دانشگاه علم و صنعت نروژ و گسترش همکاری بین این دانشگاه و موسسات اقتصادی و صنعتی نروژ و سایر محیط های تحقیقاتی و دانشگاهی است.
به گزارش ای بی اس نیوز و به نقل از IO، در مطالعه اخیر خود، محققان سازمان تحقیقات فعال دانش و فناوری نروژی “SINTEF” (SINTEF) دریافتند که استفاده از آلومینیوم در قطعات سیستم تعلیق خودرو می تواند در زمان، انرژی و هزینه بسیار صرفه جویی کند. با این حال، این قطعات باید توسط ریخته گری تولید شوند و نه با پیچ و مهره. این کشف می تواند یک مرحله کامل از فرآیند را از خطوط تولید قطعات خودرو حذف کند.
محققان موسسه SINTEF نروژ اخیراً اعلام کردند که قصد دارند فرآیند تولید خودرو را ارزانتر، پایدارتر و سریعتر کنند.
آلومینیوم برای کاهش وزن خودرو بسیار مهم است و به همین دلیل اکنون به کاهش مصرف سوخت نیز کمک می کند. یک ماشین مدرن حاوی مقادیر زیادی آلومینیوم است و استفاده از این فلز در طول سال ها افزایش یافته است. بنابراین استفاده بهینه از مواد بسیار مهم است. این فرآیند ریخته گری با فشار پایین (LPC) نامیده می شود.