راهنمای متقاضیان مجوز کار ملی
به منظور اطلاع از مراحل ثبت نام و فرآیند درخواست مجوز در دفتر مشاوره اشتغال و اشتغال غیردولتی کشور، راهنمای اخذ مجوز در اختیار علاقمندان و متقاضیان قرار می گیرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، ورود به دنیای کار یکی از مهم ترین مراحل زندگی هر فردی است. در این میان، یافتن شغل مناسبی که بتواند رضایت شغلی افراد را افزایش دهد و در عین حال امکان کسب درآمد، کسب درآمد و رفع نیازهای مالی خود را فراهم کند، دغدغه ای است که بیشتر افراد با آن مواجه هستند. بنابراین شناسایی استعدادها، توانایی ها و شرایط روحی و جسمی فرد برای پذیرش شغل بسیار مهم است. در این راستا دفاتر راهنمایی شغلی می توانند با بررسی و تطبیق ویژگی های فردی با شغل مورد نظر نقش موثری در جستجوی شغل مناسب داشته باشند.
به گفته کارشناسان بازار کار، دفاتر و موسسات هدایت شغلی و کاریابی ضمن شناسایی و رصد مستمر نیازهای بازار کار، از توانمندی ها و مهارت های خود در جهت جذب و به کارگیری نیروی کار مورد نیاز بازار استفاده می کنند. در همین راستا و به منظور اطلاع متقاضیان از مراحل ثبت نام و مراحل صدور پروانه، گزارش راهنمای ثبت درخواست مجوز اداره کل غیردولتی ارشاد حرفه ای و مشاغل در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.
بر اساس اطلاعیه وزارت تعاون، کار و حمایت اجتماعی، متقاضیان دریافت مجوز از اداره کل ارشاد و اشتغال غیردولتی می توانند جهت انجام کلیه مراحل درخواست به سامانه دسترسی داشته باشند.مجوز الکترونیکی. https://کاریبی–mojavvez.mcls.دولت.منr بازدید کنید.
مراحل بعدی ثبت نام عبارتند از:
ورود خودکار به سیستم هویت یکپارچه وزارت کار و انجام این کار بر اساس اطلاعات هویتی
به سیستم اصلی برگردید و گزینه را انتخاب کنید درخواست مجوز
مراجعه خودکار به درگاه ملی یکپارچه برای صدور پروانه کسب، ثبت درخواست و تکمیل اطلاعات مندرج در آن
تکمیل اطلاعات هویتی با توجه به انتخاب نوع و ماهیت شغل
اطلاعات تکمیلی مانند وضعیت شهید و محل سکونت را وارد کنید و در صورت تمایل معرفی نامه مربوطه را ذخیره کنید.
اطلاعات استخدامی مانند نام، نوع و محل فعالیت را پر کنید
ثبت مشخصات وب سایت برای متقاضیان مجوز کار الکترونیکی
ثبت اطلاعات استخدامی و سوابق کاری
در نهایت کلیه مدارک و مدارک مربوطه شامل عکس پرسنلی، گواهی تحصیل، کارت جدایی و عدم سوء پیشینه بارگذاری می شود.
در مرحله آخر پس از تایید اطلاعات ثبت شده، کد رهگیری به متقاضیان تخصیص داده می شود تا از قسمت پیگیری در صفحه ورود کاربر، از روند بررسی درخواست مجوز اطلاع حاصل شود.
بر این اساس اداره کل استان در صورت نقص یا اشتباه در اطلاعات و مدارک بارگذاری شده، درخواست متقاضی را به صفحه ویرایش اطلاعات و اسناد برمی گرداند.
در صورت تایید شرایط متقاضی و یا عدم بررسی درخواست توسط اداره کل استان در بازه زمانی هفت روزه، صفحه درج اطلاعات صورتحساب مالیاتی فعال شده و متقاضی باید مبلغ را در شماره حساب دریافتی از سازمان مالیاتی استان ثبت نماید. . و اطلاعات حق تمبر را دانلود کنید. .
اداره کل استان سه روز کاری فرصت دارد تا فاکتور ابطال تمبر را بررسی کند در غیر این صورت سامانه به صورت خودکار آن را تایید می کند.
در پایان مجوز الکترونیکی به صورت کد QR صادر می شود و متقاضی برای دریافت مجوز فیزیکی به اداره کل استان مراجعه می کند. مراجع ذیصلاح قضایی نیز صلاحیت فردی داوطلب را بررسی خواهند کرد.
به گزارش ای بی اس نیوز، مراکز کاریابی و راهنمایی شغلی ابزاری قدرتمند برای دولت در شناسایی فرصت های شغلی و تامین نیروی کار است. آنها کمک زیادی به ایجاد شغل، کاهش بیکاری و متعادل کردن عرضه و تقاضا در بازار کار می کنند.
انتهای پیام