سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
اگر قصد ارسال پیامک به کاربران وب سایت یا اپلیکیشن موبایل خود را دارید، باید یک سرویس وب اس ام اس خریداری کنید. در زیر بهترین API اس ام اس را به شما معرفی می کنیم.
در دنیای دیجیتال امروز، سرعت و دقت اطلاعات، برگ برنده کسب و کارهای آنلاین است. اینجاست که استفاده از بهترین وب سرویس پیام کوتاه (SMS API Gateway) نقش اصلی خود را ایفا می کند. با این ابزار پیشرفته شما خرید برد پیامک خواهید داشت، می توانید اس ام اس خود را به صورت خودکار ارسال کنید.
خواه یک پیامک اطلاعاتی باشد یا یک پیامک برای افزایش تعامل با مشتریان؛ با این حال، استفاده از یک API SMS قوی باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود. اما این سرویس دقیقا چیست و چگونه می تواند کسب و کار شما را تغییر دهد؟ با ما همراه باشید.
وب سرویس یا SMS API چیست؟
فرض کنید شما صاحب فروشگاه آنلاین هستید و مشتریان باید هنگام خرید یا ثبت نام کد تایید دریافت کنند. اگر می خواهید این کد را به صورت دستی ارسال کنید، باید وارد پنل پیامک شده، شماره مشتری را وارد کرده، پیام تایید را تایپ کرده و در نهایت ارسال کنید. این روش زمان زیادی می برد و با وجود احتمال بروز خطا و از طرفی افزایش تعداد مشتریان، منطقی نیست!
اینجاست که سرویس وب اس ام اس به شما کمک می کند. یعنی از طریق API نرم افزار، سایت خود را به برد اس ام اس متصل می کنید تا فرآیند تولید کد تایید، ارسال آن به مشتری و احراز هویت سایت کاملا خودکار شود.
- مشتری شماره تلفن همراه خود را وارد می کند.
- سیستم به صورت خودکار درخواست را همراه با شماره به برد پیامک ارسال می کند.
- پنل پیامک یک کد تأیید (مثلاً 4 رقمی) تولید می کند که برای مدت محدودی (مثلاً 60 ثانیه) معتبر است. سپس کد تولید شده برای مشتری ارسال می شود.
- مشتری این کد تأیید را در قسمت تأیید هویت در سایت وارد می کند.
- فرآیند تایید توسط سایت به منظور تایید اعتبار کد انجام می شود.
- در صورت صحیح بودن کد، مراحل ثبت نام یا ورود به سیستم تکمیل خواهد شد.
تفاوت استفاده از وب سرویس و ارسال یک پیام کوتاه ساده
ارسال یک پیام کوتاه ساده یک فرآیند دستی است که از طریق پنل پیامک انجام می شود. شما باید پیامک بنویسید، گیرندگان را انتخاب کنید و سپس ارسال کنید. این روش زمان بر است و حتی برای مشاغل کوچک مناسب نیست. تصور کنید مشتری می خواهد در نیمه شب خریدی انجام دهد، آیا شما حاضرید فرآیند احراز هویت دستی را انجام دهید؟!
اما با استفاده از وب سرویس SMS API این کار به صورت خودکار و در قالب شش مرحله فوق انجام می شود.

برنامه های پیام کوتاه مبتنی بر وب برای مشاغل
از آنجایی که کاربران سازش خوبی با ایمیل برای گزارش سفارش یا ثبت نام در سایت ندارند، استفاده از شماره تلفن همراه به عنوان ابزاری که دسترسی مستقیم دارد و همچنین نیازی به اینترنت ندارد، گزینه بهتری است.
ارسال خودکار پیامک OTP
پیام های متنی یکبار مصرف (OTP) مانند پیام های کد ورود به سیستم یا متن کد تأیید در وب سایت ها هستند. از این کدها برای احراز هویت کاربر برای ثبت نام در سایت یا ورود به حساب کاربری استفاده می شود.
می توانید با جایگزینی روش ایمیل به جای شماره همراه، کل مراحل ثبت نام و احراز هویت در سایت را با شماره همراه مشتری انجام دهید. در مورد پشتیبانی و خدمات پس از فروش نیز این روش کار شما را در شناخت مشتریان، ارتباط با آنها و یافتن درخواست های خاص مشتریان ساده می کند.
ارسال پیامک اعلان
پیامک هایی مانند ارسال جزئیات سفارش مشتری از طریق وب سرویس نیز می تواند از طریق پیامک ارسال شود. بنابراین وقتی مشتری از سایت شما خرید می کند، می توانید با انجام مراحل زیر اعتماد مشتری را جلب کنید:
- با افزودن محصول به سبد خرید و بازگشت به صفحه پرداخت، پیامکی حاوی مبلغ نهایی خرید ارسال می شود و مشتری را برای تکمیل فرآیند پرداخت ترغیب می کند.
- پس از پرداخت فاکتور، پیامک دیگری برای مشتری ارسال کنید و اعلام کنید که سفارش او با موفقیت انجام شده است و مدت کوتاهی پس از بسته بندی و ارسال، کد رهگیری را از طریق پیامک دریافت می کند.
- پس از ارسال بسته، کد رهگیری پستی را برای مشتری ارسال کنید و از او بخواهید که برای پیگیری بسته وارد سایت شرکت پست شود.
به این ترتیب می توانید برای هر رفتاری که مشتری در سایت انجام می دهد پیامک ارسال کنید و او را از آخرین تغییرات مطلع کنید.
ارسال پیامک تبلیغاتی
یکی دیگر از کاربردهای وب سرویس پیامک ارسال پیامک های تبلیغاتی است. اما نه پیامک های اسپم که به تعداد زیاد ارسال می شوند. بلکه پیامک هوشمندی است که بر اساس رفتار مشتری در سایت ارسال می کنید.
به عنوان مثال، یک بار مشتری خریدی را انجام می دهد، پس از یک هفته می توانید با ارسال پیامک، تجربه خرید خود را در صفحه محصول ذکر کنید و به او اطلاع دهید که با ثبت تجربه، کد تخفیف برای خرید بعدی خود دریافت خواهد کرد.
یا برای مشتریانی که قبلا از شما خرید کرده اند اما مدت زیادی است که هیچ فعالیتی در سایت انجام نداده اند اس ام اس حاوی کد تخفیف بفرستید و آنها را متقاعد کنید که خرید را تکرار کنند.
یا در مثالی دیگر بر اساس جستجوی انجام شده توسط کاربران در سایت، محصول مربوطه از طریق پیامک ارائه و تبلیغ می شود تا شانس خرید افزایش یابد.
مزایای استفاده از SMS API در وب سایت و برنامه
طبق مثال های بالا، استفاده از بهترین وب سرویس پیام کوتاه می تواند مزایای مختلفی مانند بهبود فرآیندهای تجاری و مدیریت بهتر کسب و کار داشته باشد. در زیر به بررسی برخی از مهمترین آنها می پردازیم.
- افزایش سرعت و دقت در ارسال پیامک: پیامک های سایت به صورت خودکار و آنی و بدون نیاز به دخالت انسان ارسال می شود. بنابراین می توان آنها را به تعداد زیاد بدون احتمال خطا یا تاخیر انسانی ارسال کرد.
- کاهش هزینه و زمان: با حذف فرآیندهای دستی و شارژ هوشمند، هزینه های شما کاهش می یابد. جدا از اینکه جایگزینی پیامک و ایمیل به دلیل ساده شدن مراحل ثبت نام و خرید می تواند در افزایش تعداد مشتریان نیز موثر باشد.
- افزایش اعتماد و برند: مشتریان به سایت شما اعتماد می کنند و خرید می کنند. در حالی که در روش سنتی عضویت ایمیل، به سایت مورد نظر اعتماد ندارند. اما وقتی نوبت به ارسال اس ام اس از اپراتور محلی می رسد، اعتماد بیشتری دارند.
- بهبود تجربه کاربری: زمانی که اطلاعات فرآیند ثبت سفارش از طریق پیامک برای مشتری ارسال می شود، به صورت لحظه ای از وضعیت سفارش خود مطلع می شود. بنابراین نیازی به تماس و پیگیری سفارش نخواهد بود. تجربه مشتریان در استفاده از سایت بهبود می یابد و کارمندان شما کمتر مشغول پاسخگویی به تماس های تلفنی برای پیگیری سفارشات خواهند بود.
بسیاری از مزایای دیگر استفاده از SMS API وجود دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم بسته به مدل کسب و کار متفاوت است.

ایران اس ام اس. بهترین وب سرویس پیامک در ایران
برای اینکه بتوانید از SMS API استفاده کنید، باید یک پنل SMS خوب خریداری کنید. تقریبا تمامی سایت های فعال در زمینه ارائه برد پیامک امکان استفاده از وب سرویس در بسته های پیامکی را فراهم می کنند. اما برای انتخاب گزینه عالی می توانید از سایت ایران بایمک کمک بگیرید.
وب سایت ایران اس ام اس یکی از ارائه دهندگان خدمات پیام کوتاه در ایران است. اگر می خواهید بهترین وب سرویس پیام کوتاه با سیستم API قدرتمند را انتخاب کنید، می توانید از بسته های پیامکی این سایت استفاده کنید. دلایل برتری این سیستم عبارتند از:
- سرعت و پایداری بالا: زیرساخت قدرتمند این سیستم که بر روی سرور ابری پیاده سازی شده است، به شما این امکان را می دهد که پیامک های سایت شما در سریع ترین زمان ممکن، بدون وقفه و در 24 ساعت شبانه روز به دست مخاطبان برسد.
- سازگار با تمامی زبان های برنامه نویسی: فرقی نمی کند که از PHP، Python، Java یا هر زبان دیگری استفاده می کنید، Iran SMS API با هر زبان برنامه نویسی سازگاری کامل دارد.
- دسترسی به ماژول ها و افزونه های انحصاری رایگان: در سیستمهای محبوبی مانند وردپرس، ووکامرس و نرمافزارهای کاربردی، از جمله نرمافزار حسابداری، میتوانید از ماژولها، افزونهها و پلاگینهای اختصاصی استفاده کنید، بنابراین لزوماً نیازی به صرف هزینه زیادی برای نوشتن نرمافزار خاص ندارید. به خصوص که بسیاری از برنامه های ارائه شده توسط توسعه دهندگان از وب سرویس پیامک ایران نیز پشتیبانی می کنند.
- مستندات جامع: دسترسی به مستندات و راهنمای استفاده از وب سرویس برای هر زبان نیز به همراه مثال های کاربردی ارائه شده است تا در صورت نیاز به نوشتن کد خاصی، بتوانید به راحتی آن را پیاده سازی کنید.
نتیجه گیری نهایی
بستههای پیامکی مختلف از سرویس پیام کوتاه ایرانیان با قیمتهای رقابتی و دسترسی به خطوط اشتراک رایگان، امکان ارسال پیامک را حتی به خطوط و شمارههایی که دریافت پیامکهای تبلیغاتی را مسدود کردهاند، در لیست سیاه قرار میدهند. این سیستم برای شرکت های کوچک و بزرگ انتخاب مناسبی است. با انتخاب این وب سرویس می توانید مطمئن باشید که پیامک های خود با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن به دست مشتریانتان می رسد.
اگر همچنان در انتخاب این سرویس تردید دارید، می توانید به صورت رایگان در سایت ثبت نام کنید iranpayamak.com نسخه آزمایشی را با دسترسی به تمام امکانات بررسی کنید و قبل از خرید کیفیت خدمات را تایید کنید. برای اطلاعات بیشتر، هم اکنون به وب سایت مراجعه کنید ایران اس ام اس بازگشت به
منبع خبر: https://digiato.com/promoted/guide-to-chose-best-sms-web-service-with-powerful-api