سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.
موثرترین ابزار برای افزایش بهره وری در شرکت های فروش و بازرگانی
شرکت های تجاری نقش بسیار مهمی در رشد اقتصادی کشورها دارند. این شرکت ها با ارائه خدمات متنوع در زمینه تامین، هماهنگی حمل و نقل بین المللی، ترخیص کالا از گمرک و برنامه ریزی صادرات و واردات، خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می دهند. برای افزایش بهره وری در شرکت های فروش و بازرگانی می توانید از ابزارها و سیستم های زیادی استفاده کنید که در این مقاله تعدادی از آنها را به شما معرفی می کنیم.
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری که به اختصار CRM نامیده می شود، ابزاری برای مدیریت روابط بین مدیران و کارکنان شرکت های تجاری و فروش با مشتریان، فروشندگان و تامین کنندگان است. از این سیستم ها می توان برای ایجاد فایل های مختلف برای عموم و کارفرمایان استفاده کرد. این ابزارها یک پایگاه داده مرکزی ایجاد می کنند تا همه کارکنان بتوانند در کمترین زمان ممکن به داده های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
برخی از مزایای استفاده از این سیستم ها عبارتند از:
- بسیاری از فرآیندهای تجاری تکراری و روتین را خودکار کنید
- افزایش بهره وری در عملیات بازاریابی
- فرصت های فروش را پیگیری کنید
- تقویت همکاری بین بخش ها در شرکت های فروش و بازرگانی
نقش برنامه های مدیریت وظیفه در افزایش بهره وری شرکت های فروش و بازرگانی
هر کسب و کاری دارای تیم ها و بخش های مختلف است و هر کارمند و عضو تیم مسئولیت های متفاوتی دارد. تنوع وظایف در این شرکت ها مدیریت وظایف را به یک کار دشوار تبدیل می کند. با این حال، با استفاده از ابزارهای مدیریت وظایف و سیستم های مدیریت پروژه، می توانید به راحتی چالش های مدیریتی را حل کرده و بهره وری نیروی کار را افزایش دهید. نرم افزار مدیریت کار ابزاری است که به مدیران کمک می کند تا کارها را برنامه ریزی کنند، وظایف را سازماندهی کنند، فرآیندها را ساده کنند، وظایف را اولویت بندی کنند و غیره.
اجازه دهید برخی از ویژگی های این سیستم ها را با هم مرور کنیم:
- جلوگیری از فراموشی کارها
- در شرح شغل شفافیت ایجاد کنید
- وابستگی بین وظایف را شناسایی کنید
- توزیع بهینه کار در سازمان
- پیگیری زمان برای وظایف
- افزایش تمرکز در سازمان
ابزارهای حرفه ای مدیریت فایل
وجود فرآیندهای متنوع و پیچیده در شرکت های تجاری، حجم بسیار زیادی از اطلاعات را ایجاد می کند. به عنوان مثال، هر بخش مدیریت حمل و نقل، مدیریت تامین کننده، مدیریت مشتری، حسابداری، انبارداری و غیره دارای داده ها و اسناد زیادی است. بنابراین می توان از ابزارهای مدیریت فایل برای مدیریت این حجم بسیار زیاد داده و اسناد استفاده کرد. کاربرد اصلی این سیستم ها ذخیره و سازماندهی انواع داده ها و اسناد مانند فایل های متنی، تصاویر بارگذاری شده اسناد، اسناد دیجیتال، فیلم ها، اطلاعات هویتی و شرکتی است.
برخی از مزایای این برنامه را مرور می کنیم:
- سازماندهی فایل را بهبود بخشید
- بهبود همکاری بین بخش ها
- با دسترسی آسان و سریع کارمندان به فایل ها، بهره وری را افزایش دهید
- کاهش خطر از دست دادن اطلاعات
- کاهش مصرف کاغذ
آیا ابزارهای مدیریت پروژه در افزایش بهره وری شرکت های تجاری مفید هستند؟
نکته کلیدی در درک کاربرد سیستم مدیریت پروژه، درک تفاوت بین فرآیندها و پروژه ها است. به طور معمول، عملیات شامل عملیات اساسی سازمان ها است که به طور معمول با تغییرات کمی انجام می شود. اما پروژه ها مجموعه ای از وظایف برای ایجاد قابل تحویل خاص هستند. پروژه ها همچنین دارای محدودیت زمانی و منابع هستند.
به عنوان مثال، حسابداری شامل یک فرآیند معمولی است که توسط کارکنان آن بخش انجام می شود. اما تامین 10 تن برنج هندی از خارج و واردات آن در داخل می تواند مشروع تعریف شود. بنابراین باید بگوییم که سیستم مدیریت پروژه می تواند برای افزایش بهره وری یک شرکت تجاری و مدیریت بهینه این شرکت ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، سیستم های مدیریت پروژه پیشرفته معمولا دارای طیف گسترده ای از ابزارهای داخلی هستند که به شما در مدیریت وظایف، مدیریت مشتریان و غیره کمک می کنند.
ابزار مدیریت تیم به بهبود بهره وری یک کسب و کار کمک می کند
در شرکت های بازرگانی و فروش، تیم های مختلف مشغول انجام وظایف مختلف هستند. از جمله این تیم ها می توان به تیم تامین، تیم بازاریابی، تیم گمرک، هماهنگ کننده های حمل و نقل بین المللی و … اشاره کرد. مدیریت این تیم ها و نظارت بر عملکرد آنها کار دشواری است. امروزه ابزارهای مدیریت تیم می توانند به حل چالش ها در این زمینه و افزایش بهره وری تیم ها و شرکت کمک کنند.
برخی از مزایای این برنامه ها عبارتند از:
- تمام اعضای تیم را با استفاده از یک پلت فرم متمرکز مدیریت کنید
- پروژه ها و وظایف را در یک مکان مشاهده کنید
- بهبود ارتباط بین اعضای تیم
میزیتو تمامی ابزارهای لازم برای مدیریت بهینه یک شرکت بازرگانی و فروش را ارائه می دهد
ما به شما گفتیم که چگونه ابزارهای حرفه ای بایگانی، سیستم CRM، ابزارهای مدیریت تیم، سیستم های مدیریت پروژه و نرم افزارهای مدیریت وظایف به بهبود بهره وری این شرکت ها کمک می کنند. با این حال، تعدد این ابزارها در صورتی که نتوانند یکپارچه شوند، چالش دیگری به نام تمرکززدایی داده ها را ایجاد می کند. برای حل این مشکل باید از سیستم هایی استفاده کنید که همه این ابزارها را در داخل خود دارند. یکی از کاربردی ترین انواع این گونه سیستم ها میزیتو است. Mizito یک پلت فرم مدیریت پروژه ایرانی پیشرو است که می تواند به عنوان ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، ابزار مدیریت وظایف و نرم افزار مدیریت تیم مورد استفاده قرار گیرد.
برخی از قابلیت های میزیتو در تجارت و تجارت فروش با هم بررسی می شوندانجام دادن:
استفاده از فرصت های فروش
Mizito ابزار قدرتمندی است که به شما کمک میکند کنترل کامل فرصتهای فروش خود را در دست بگیرید. با شناسایی دقیق هر فرصت و اختصاص آن به اعضای تیم، می توانید روند فروش خود را بهبود بخشیده و نرخ تبدیل را افزایش دهید. امکان ثبت جزئیات هر فرصت و پیگیری فعالیت ها، دید کاملی از وضعیت هر تراکنش به شما ارائه می دهد.
مشتریان خود را بشناسید و به آنها نزدیک شوید
با ایجاد پروفایل های جامع برای هر مشتری در میزیتو، می توانید درک عمیقی از نیازها و رفتار آنها به دست آورید. این دانش به شما کمک می کند تا پیشنهادات شخصی ارائه دهید و تجربه خرید بهتری برای مشتریان خود ایجاد کنید. همچنین با قابلیت نظارت مالی می توانید عملکرد مالی شرکت را به طور دقیق آنالیز کنید و تصمیمات استراتژیک بهتری بگیرید.
آینده کسب و کار خود را پیش بینی کنید
Mizito با تجزیه و تحلیل داده های فروش گذشته به شما کمک می کند آینده کسب و کار خود را پیش بینی کنید. این پیش بینی ها به شما این امکان را می دهد که برنامه ریزی دقیق تری برای دستیابی به اهداف مالی خود داشته باشید. علاوه بر این، امکان پیوند فایل ها و پروژه ها به یکدیگر امکان مدیریت یکپارچه کلیه فعالیت های مربوط به مشتری یا پروژه را فراهم می کند.
تیم فروش خود را توانمند کنید
با Mizito می توانید تیم فروش خود را مدیریت کنید و به افزایش هماهنگی و بهره وری کمک کنید. با تعریف نقش ها و مسئولیت های هر یک از اعضای تیم و تعیین وظایف، می توانید عملکرد تیم را به طور دقیق ارزیابی کنید. گزارش های مختلف میز شما همچنین به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف هر یک از اعضای تیم را شناسایی کرده و اقدامات لازم را برای بهبود عملکرد آنها انجام دهید.
نتیجه:
Mizito با ارائه مجموعه ای از قابلیت های قدرتمند، به شرکت های بازرگانی و فروش کمک می کند تا عملیات خود را بهبود بخشند، بهره وری را افزایش دهند و در نهایت به رشد و تکامل کسب و کار خود کمک کنند. با Mizito می توانید فرصت های فروش را غنیمت بشمارید، مشتریان خود را بهتر بشناسید، آینده کسب و کار خود را پیش بینی کنید و تیم فروش خود را قوی تر کنید.
با Mizito به راحتی شرکت های فروش و تجارت خود را مدیریت کنید
اگر به یک پلتفرم یکپارچه و چند منظوره برای مدیریت کسب و کار خود نیاز دارید، Mizito بهترین انتخاب است. این پلتفرم علاوه بر امکانات متنوع، دارای سه پلن با سطوح رایگان، مقدماتی و پیشرفته است که هر کدام سطوح مختلفی از امکانات را در اختیار شما قرار می دهند. برای بهره مندی از امکانات میزیتو کافیست به سایت www.mizito.ir مراجعه کرده و ثبت نام کرده و از همین امروز شروع به استفاده کنید.
منبع خبر: https://digiato.com/promoted/secrets-of-success-in-commercial-and-sales-companies-solutions-based-on-use-of-mizito
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز