به گزارش ای بی اس نیوز، آمازون به عنوان بخشی از آخرین اقدام برای کاهش هزینه ها، تعطیلی برنامه خیریه خود را اعلام کرد. این فروشگاه اینترنتی از طریق این برنامه درصدی از خریدهای واجد شرایط این سایت را به موسسه خیریه انتخابی خریداران اهدا کرده است. آمازون گفت که از زمان شروع این برنامه در سال 2013، تقریباً 500 میلیون دلار به خیریه ها کمک کرده است.
انتهای پیام
تصمیم برای تعطیلی این برنامه زمانی گرفته می شود که مدیر عامل شرکت، اندی جاسی، بررسی عمیق هزینه های آمازون را آغاز می کند.
این شرکت متعهد به ادامه سرمایهگذاری در زمینههایی است که میتواند تفاوت معناداری ایجاد کند، مانند امدادرسانی به بلایای طبیعی، طرحهای مسکن ارزان قیمت و برنامههای توسعه جامعه.
بر اساس گزارش CNBC، آمازون بزرگترین اخراج در تاریخ خود را در بحبوحه اقتصاد غم انگیز و رشد کند در واحد خرده فروشی این شرکت و توقف استخدام در تمام بخش ها اعلام کرد. در تلاش برای کنترل هزینهها، اندی جاسی توسعه انبارهای آمازون را متوقف کرد و پروژههای آزمایشی مانند خدمات بهداشت از راه دور و دستگاه تماس ویدیویی برای کودکان را متوقف کرد.
آمازون در وب سایت خود به مشتریان خود اعلام کرد: قصد دارد برنامه “لبخند آمازون” را تا 20 فوریه پایان دهد. این شرکت گفت که پس از حدود یک دهه، این برنامه آنطور که باید تاثیر مورد انتظار را داشته باشد، رشد نکرده است. با وجود بسیاری از موسسات خیریه واجد شرایط دریافت کمک، توانایی آمازون برای تأثیرگذاری اغلب حداقل بوده است. متوسط کمک مالی به موسسات خیریه کمتر از 230 دلار است.
به منظور کاهش هزینه ها، غول اینترنتی آمازون به برنامه اهدای خیریه خود به نام «لبخند آمازون» پایان داد.