یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی تاکید کرد: دولت باید حمایت جدی از صنعت هوانوردی کشور داشته باشد، در غیر این صورت در آینده ای نه چندان دور همان تعداد محدود هواپیما که در مسیرهای مختلف فعالیت می کنند فرود می آیند و وضعیت با آنچه که می شود متفاوت می شود. بود، امروز بسیار دشوارتر خواهد بود.
وی ادامه داد: هزینه خطوط هوایی نیز افزایش یافته است. از سوی دیگر تاکید می کنیم که هزینه های مردم برای تهیه بلیط هواپیما افزایش پیدا نکند. بنابراین باید به این سمت برویم که دولت از صنعت هوانوردی در کشور حمایت جدی کند. در غیر این صورت در آینده ای نه چندان دور همین تعداد محدود هواپیما که در مسیرهای مختلف فعالیت می کنند به زمین می نشینند و وضعیت بسیار سخت تر از امروز خواهد بود.
حمایت مالی دولت از خطوط هوایی باید شفاف باشد
محمد سرگزی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با اشاره به پر بودن بیشتر پروازهای نوروزی در مسیرهای پرتردد و مشکلات ایجاد شده برای مسافران، واقعیت این است که ناوگان هواپیمایی کشور فرسوده شده است. امروز برخی از هواپیماها در کشور زمینگیر شده اند و نیاز به فعال سازی این هواپیماها با حمایت دولت و بازگرداندن ناوگان هوایی کشور احساس می شود. امروزه بسیاری از هواپیماهای این شرکت زمین گیر شده و قادر به پرواز نیستند.
قیمت بلیط هواپیما نباید افزایش یابد
نماینده مردم زابل در شورای اسلامی گفت: متأسفانه گاهی در این زمینه می بینیم که صورت مسئله پاک می شود که دولت و مجموعه هواپیمایی باید کنار هم بنشینند و به دنبال حل مشکل باشند. قرار دادن توپ در زمین دیگری.” و یکدیگر را مقصر بدانند باید به دنبال حل مشکلات مردم باشیم. می طلبد که دولت و شرکت های هواپیمایی مشکلات خود را با هم حل کنند و دولت حمایت مالی و تجهیزاتی را به شرکت های هواپیمایی ارائه دهد. از سوی دیگر، شرکت های هواپیمایی باید اطمینان حاصل کنند که بهترین خدمات را به مردم ارائه می کنند. حمایت مالی دولت از خطوط هوایی نیز باید شفاف باشد.
انتهای پیام