در همین راستا محمد رجبی – کارشناس حمل و نقل ریلی – در گفت وگو با ای بی اس نیوز، در پاسخ به ویژگی هایی که وزیر آینده راه و شهرسازی باید داشته باشد، گفت: هر جایگاهی در دولت باشد باید. نقش برجسته ای به فعالان بخش خصوصی بدهید تا بتوانند تصمیم بگیرند، نقش داشته باشند و اگر کسی این استراتژی را داشته باشد، موفق شود.
این کارشناس حوزه حمل و نقل ریلی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه حمل و نقل در همه حوزه های هوایی، زمینی و ریلی بسیار گسترده است، خاطرنشان کرد: اگر مشارکت همه فعالان بخش خصوصی امکان پذیر نباشد و نتوانند حضور داشته باشند. در تصمیمات و دستورالعمل هایی که رفع می شود، وضعیت با مشکلات فعلی ادامه دارد.
به گزارش ای بی اس نیوز، رستم قاسمی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون سرپرستی وزارت راه و شهرسازی را برعهده داشت که پس از چند هفته اختلاف و اخبار منتشر شده مبنی بر استعفای وی، سرانجام دیروز اعلام شد که سید ابراهیم رئیسی – رئیس جمهور. – با استعفای قاسمی که از روز چهارشنبه آغاز شد، استعفا داد، وی در 25 آبان 1401 تسلیم شده بود، پذیرفت و حالا باید دید چه کسی جایگزین او می شود.
رجبی با بیان اینکه سرمایه گذار تا زمانی که از بازگشت سرمایه اطمینان نداشته باشد، حاضر به سرمایه گذاری نخواهد بود، گفت: برای ورود سرمایه گذار به این عرصه، باید انگیزه داشته باشد و اطمینان و تضمین شود که سرمایه اش برگردانده می شود و تعهدات در این زمینه است. ممکن است. در چشم انداز سیستمی توسعه پایدار که مورد توجه همگان است، این امکان برای سرمایه گذار وجود دارد که سرمایه خود نسبت به سایر فعالیت های اقتصادی با نرخ مناسبی باز خواهد گشت.
یک کارشناس حوزه حمل و نقل ریلی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل گفت: اگر مشارکت همه فعالان بخش خصوصی درگیر نباشد و در تصمیم گیری ها حضور نداشته باشند، وضعیت با مشکلات فعلی ادامه خواهد داشت. ”
انتهای پیام
وی با تاکید بر اینکه حاکمیت نباید به معنای اعمال قدرت باشد، گفت: دولت نباید به تنهایی تصمیم بگیرد و تصمیم بگیرد و بدون مشورت با بخش خصوصی تصمیمات خود را ابلاغ کند. برعکس، بخش خصوصی باید در فعالیت ها مشارکت داشته باشد. با توجه به اینکه بخش راه آهن هیچ رگولاتوری ندارد، انجمن ها و سازمان هایی که نماینده سرمایه گذاران در این بخش هستند باید در سیاست های اجرایی مشارکت داشته باشند.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز