شرکت دانش دنیای فناوری آراد یکی از مجموعه هایی است که در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامب شرکت کرده است. آراد از دو سال پیش به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد اما موسسان آن با 20 سال سابقه به نقاط ضعف و مسائل حوزه فعالیت خود واقف هستند.
مشام غلام حسینی معاون شرکت جهانی فناوری آراد در حاشیه نمایشگاه الکامپ با حضور در غرفه دیجیاتو درباره این شرکت گفت: پروژه آراد از حدود پنج سال پیش آغاز شد و پس از آماده شدن نسخه اولیه برنامه. در اوایل سال 1401، شرکتی که در حال حاضر در آراد ثبت کردیم، دنیای فناوری از 25 متخصص فناوری اطلاعات بهره می برد که تجربه عملی زیادی در دنیای فناوری دارند خدمات و دیگری در زمینه هوش مصنوعی.
طرح VPC با توجه به تنظیمات کاربر
غلامحسینی درباره انواع سرویس های ابری توضیح داد: در حوزه خدمات ابری خدمات زیادی وجود دارد که از جمله می توان به ارائه نرم افزار به صورت ابری (Software as a Service) یا SaaS یا پلتفرم به صورت ابری اشاره کرد. (پلتفرم به عنوان سرویس) یا PaaS و … زیرساخت در قالب یک سرویس ابری یا IaaS یکی دیگر از انواع سرویس های ابری است که آراد یک سرویس متمایز در این زمینه ارائه می دهد.
او درباره خدمات آرادا گفت: اشتباه نکنید، سرویس آرادا فقط یک سرویس سرور مجازی نیست که به اختصار VPC نام دارد، تمام تجهیزات مورد نیاز مردم در مرکز داده فیزیکی را در اختیار شما قرار می دهد. مشتری به صورت مجازی مشتری در مرکز داده نیاز به تعداد سرور با CPU، RAM، فضای ذخیره سازی، سوئیچ، فایروال و IP دارد. به طوری که آنها نه تنها باید پول زیادی را برای سخت افزار خرج کنند، بلکه نیازی به صرف زمان و هزینه برای نگهداری زیرساخت ها نداشته باشند و تمام توجه خود را بر روی چیزهای دیگر متمرکز کنند، بنابراین، ما تصمیم گرفتیم تمام اجزای یک داده را ارائه دهیم به صورت ساده و کاربردی به کاربران محترم مرکز ارسال کنید.»
غلام حسینی ادامه داد: افراد می توانند به صورت مجازی در کمتر از پنج دقیقه از دنیای فناوری آراد به آنچه که می خواهند در مرکز داده دست پیدا کنند. یعنی به این ترتیب عنوان اولین ارائه دهنده مرکز داده مجازی کشور را به خود اختصاص دادیم. ما پیکربندی را به صورت ایستا به مشتری نمی دهیم. در واقع، ما سرویس VPS را ارائه نمی دهیم. در تهیه vps، سرور و برخی تنظیمات را به صورت ثابت دریافت می کنید و خودتان نمی توانید به راحتی آن را تغییر دهید. آرادا به مشتری این امکان را می دهد که خودش تمام عناصر موجود در مرکز داده را مرتب و مدیریت کند. به عنوان مثال، مشتری می گوید: “من یک زیرساخت با 32 پردازنده، 256 گیگابایت رم، دیسک 2 ترابایت، 10 آدرس IP، فایروال و غیره می خواهم، همچنین می خواهم هر سیستم عاملی را که می خواهم روی سرورها نصب کنم.”
قائم مقام آراد در این خصوص گفت: در ابرآراد، سیستم کاملاً باز است، منابع مورد نیاز خود را انتخاب کنید و سرورها و شبکه های مجازی خود را آزادانه بنا به سلیقه خود بسازید.
وی ادامه داد: زمانی که از فایروال صحبت می کنیم، تنها به برخی قوانین دسترسی و انکار مربوط نمی شود. شما می توانید این فایروال را به طور کامل پیکربندی کنید. فایروال کاملاً در دست شماست، درست مانند یک فایروال سخت افزاری واقعی. مشکل دیگر این است که در ابر آراد می توانید از مدل پرداخت آنی نیز استفاده کنید.
غلامحسینی همچنین گفت: ما سعی کردهایم فناوریهای پیشرفته را به راحتترین شکل در اختیار مشتری قرار دهیم، به همین دلیل ادعا میکنیم که VPC ما اولین مرکز داده مجازی کشور در این سبک است و شما در واقع میتوانید آن را پیکربندی کنید. فایروال، فضای ذخیره سازی و شبکه.”
معاون فناوری آراد گلوبال ادامه داد: سرویس ابری خصوصی مجازی ما برای افرادی که مرکز داده یا مزرعه سرور ندارند، مناسب است. برای مدیریت بحرانها و مواقعی که خدمات آن در دسترس نیست، به ما مراجعه کرد و او میخواهد یک سایت فاجعهبار داشته باشد، اما ما نمیخواهیم در چنین سایتهایی پول بسازیم، اگر سایت اصلی (در مرکز داده مشتری) به هر دلیلی از کار می افتد، سایت دوم وارد مدار می شود و سرویس ها را ارائه می دهد و در صورت تعمیر، سایت اصلی به مدار خود باز می گردد و در واقع هیچ سرویسی در زمان وقوع فاجعه وجود ندارد .
وی درباره سرویس دیگر این شرکت که IP Sync نام دارد، توضیح داد: ما سرویس دیگری به نام IP Sync را معرفی کرده ایم که با این سرویس مجبور نیستید تمام خدمات خود را در یک منطقه جغرافیایی و یک مرکز داده، توزیع کنید. سرویس دهی در دو یا چند مرکز داده و ایجاد ارتباط ایمن و رمزگذاری شده بین آنها.
او یک ربات هوش مصنوعی می خواست، بهترین جایگزین برای عوامل انسانی
آرادا در زمینه هوش مصنوعی نیز فعالیت می کند و محصولات مختلفی را در این زمینه معرفی کرده است. قائم مقام این شرکت درباره این دسته از محصولات گفت: در زمینه هوش مصنوعی، ربات های پشتیبان هوشمند را در قالب های متنی و صوتی معرفی کرده ایم که جایگزین عوامل انسانی می شوند و در مواقعی که مشتری بخواهد به سوالات متنی و صوتی مشتریان پاسخ می دهد یک سوال بپرسید یا بلیط را از طریق وب سایت یا برنامه بگذارید یا شبکه های اجتماعی، یک ربات پشتیبانی جایگزین کارگر انسانی می شود.
وی در مورد این ربات افزود: ربات پاسخ هیچ سوالی را نمی داند، بنابراین متوجه ناآگاهی خود می شود و سوال را برای اپراتور انسانی ارسال می کند که بلافاصله برد به روز می شود ربات به این سوال پاسخ می دهد، به عنوان مثال، ربات از مشتری می پرسد که آیا شما دیابت دارید و اگر مشتری بپرسد: «خرما نخورید با وجود اینکه خرما جزو سوالاتی نیست که به ربات آموزش داده می شود، اما سیستم می فهمد که چون خرما شیرین است، پس او نباید آن را بخورد، یعنی توانایی استدلال و درک را دارد.
و این تنها محصول هوش مصنوعی آراد نیست. این مقام ارشد آرادا درباره رباتهای صوتی نیز گفت: سیستمهای صوتی ما در ورودی موسسات پرتردد مانند بانکها، شهرداریها و یا حتی هتلها یکسان هستند از طریق صدا، به عنوان مثال: “چگونه می توانم فسخ از شهرداری دریافت کنم؟” یک سوال خصوصی که در آن ربات شماره تلفن همراه را می گیرد و برای مشتری کد می فرستد “مستنداتی که انجام می شود به سیستم های شهرداری لینک می شود و به مشتری در مورد وضعیت پرونده او پاسخ می دهد.”
وی همچنین به یکی دیگر از کاربردهای این ربات اشاره کرد و گفت: «کارشناس تغذیه به من گفت که میخواهم در داخل و خارج از کشور توصیههای تغذیهای ارائه کنم، مثلاً اگر به یک ربات ۲۰ ساله مراجعه کند. پیرزن باردار، باید در مشاوره خود بارداری فرد را در نظر بگیرد و مثلاً رژیم غذایی نامناسب برای فرد باردار را توصیه نکند.
ربات های آراد قابلیت خدمات رسانی به خارج از کشور را دارند و می توانند 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته پشتیبانی کنند.
منبع خبر: https://digiato.com/iran-technology-news/interview-of-the-vice-president-of-aradcloud
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز