از جمله مهمترین. اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته منتشر شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، هفته گذشته گزارش هایی مبنی بر قطعی اینترنت صبح دوشنبه منتشر شد. به دنبال این موضوع، شرکت ارتباطات زیرساخت در اواسط هفته اطلاعیه ای در این باره منتشر کرد. این شرکت در اطلاعیه خود اعلام کرد به منظور نوسازی و گسترش ظرفیت شبکه ارتباطی زیرساخت و بر اساس نیازسنجی و طراحی های قبلی، تجهیزات مورد نیاز تهیه و تعویض و ارتقاء تجهیزات آغاز شده است. این شرکت همچنین تاکید کرد که بر اساس روند رایج و مصوب، تغییرات در ساعات کم تردد در شبانه روز (عمدتا صبح) به صورت توقف فنی انجام می شود.
موضوعی که چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح کرد و گفت: در حال توسعه شبکه هسته ای مخابراتی کشور هستیم. تجهیزات جدید در شبکه قرار می گیرد و در شش ماه آینده 50 درصد به ظرفیت لایه IP شبکه اضافه خواهیم کرد. این معمولاً در نیمهشب انجام میشود و برخی مناطق به دلیل ارتقاء شبکه، حدود ساعت 1 تا 2 بامداد با اختلال محدود مواجه خواهند شد.
وی همچنین افزود: کاهش کیفیت اینترنت از قبل به اپراتورها اطلاع رسانی شده است، اما تاکید داریم که مردم نیز نسبت به این موضوع آگاه باشند.
خبر مهم دیگری که هفته گذشته منتشر شد، اتصال بیش از 770 روستای جدید سیستان و بلوچستان به شبکه ملی اطلاعات بود. شبکه ملی اطلاعات یکی از پروژه هایی است که می تواند روند اتصال روستاها به اینترنت را تسریع بخشد. بنابراین یکی از مهمترین اهداف این شبکه را می توان برقراری عدالت اجتماعی از طریق اتصال روستاها به اینترنت دانست.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم، دسترسی روستاها به اینترنت در رأس برنامه های مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت. در همین راستا مقامات سوئدی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کردند که طی دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد تومان علاوه بر 1200 کیلومتر فیبر، بیش از 770 روستای جدید در استان سیستان بلوچستان ایجاد شده است. به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شده اند.
از دیگر ویژگی های جدید مهم منتشر شده در این هفته می توان به چند نکته مهم در استفاده از شبکه هوشمند اشاره کرد. شبکه هوشمند یک سیستم یکپارچه ارائه خدمات مخابراتی است که قادر است انواع مختلف خدمات جدید را در حداقل زمان به مشتریان ارائه دهد. خدمات شبکه هوشمند گستره وسیعی دارد و می تواند توسط یک سازمان بزرگ برای یک فرد مورد استفاده قرار گیرد و به این ترتیب مشتریان بدون مراجعه شخصی به سازمان ها فرصت مناسبی برای دریافت اطلاعات مورد نظر خود خواهند داشت.
در همین راستا داود زارعیان – معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران – در گفت وگو با ای بی اس نیوز، با بیان اینکه برخی از شکایات شهروندان در خصوص تعرفه این شبکه صحیح و صحیح است، توضیح داد: برخی از شکایات درست است، اما از آنجایی که نرخ از ابتدا به مشترک اعلام می شود، پیشنهاد ما این است که مشترکین مراقب باشند و اگر واقعا از خدمات ناراضی هستند، از آن استفاده نکنند. به طور کلی هزینه نسبت به اتفاقات خارج از جامعه زیاد نیست و اگر فردی مشاوره حقوقی حضوری دریافت می کند باید بیشتر از آن هزینه کند.
این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: در صورت داشتن شکایت مشترکین در خصوص این سرویس می توانند با مرکز تماس مخابراتی تماس گرفته و یا به صورت حضوری مراجعه کنند، اما توصیه ما این است که در صورت عدم رضایت از ارائه دهنده خدمات، حتما با 195 سازمان نظارتی تماس گرفته و تماس بگیرند. ارتباطات رادیویی
با نزدیک شدن به پایان هفته، انتظار دوستداران گوشی های اپل به پایان می رسد چرا که روز سه شنبه اپل از مدل های آیفون 15 و اپل واچ سری 9 رونمایی کرد.اپل چهار مدل آیفون 15 شامل مدل های استاندارد آیفون 15 را معرفی کرد. آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس که مجهز به درگاه شارژ USB هستند، طی این رویداد در مقر این شرکت در کوپرتینو کالیفرنیا برگزار شد. .
انتهای پیام