به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ای بی اس نیوز ، فرزانه صادق در جلسه شورای عالی هماهنگی حمل و نقل گفت: مسلم است در جلسات بعدی بخشنامه های دست و پا گیر حوزه حمل و نقل بررسی شود تا دست و پا گیر شود. مقررات حذف شود.» از مسیر فعالان صنعت حمل و نقل
وی با تاکید بر اینکه باید صدای بخش خصوصی و سازمان های حمل و نقل در این جلسات شنیده شود و مسئولان با این فعالان صحبت کنند، افزود: باید کمیسیون های تخصصی در شورای عالی ایجاد شود تا بتوانیم با این قانون مترقی مشکلات را حل کنیم. پلتفرم و در نهایت مردم باید از خدماتی که شایسته آنهاست بهره مند شوند.
وی همچنین در خصوص پرداخت هزینه های توقف ناوگان حمل و نقل کالای کشوری اعلام کرد: بحث هزینه توقف خودروهای باری 2 سال است که بلاتکلیف است و این سوال ضرورت تشکیل جلسات شورای عالی حمل و نقل را نشان می دهد. زیرا در این صورت امکان حل مشکل وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به پیشنهادات اعضای شورا موافقت سازمان های ذیربط در داخل سازمان راهداری قابل ارائه است و سازمان راهداری تعرفه های پیشنهادی را بر اساس اقتصاد کلان کشور بررسی و تصویب می کند.
به گزارش ای بی اس نیوز، در این جلسه مصوب شد که پرداخت هزینه های توقف ناوگان حمل و نقل کالای ملی بر اساس توافق طرفین (شرکت یا موسسه حمل و نقل و راننده) و شرکت ها یا مؤسسات در حمل و نقل داخلی انجام شود. کالاها موظفند قبل از حمل کالا وضعیت هزینه های توقف را بررسی کنند. بار را با هم در بارنامه یا سفارش تعریف و مشخص کنید.
همچنین در صورت عدم توافق به شرح فوق، میزان حق توقف تخلیه و بارگیری به پیشنهاد انجمن های صنفی ذیصلاح توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بر اساس ضوابط و مقررات تعیین و ابلاغ خواهد شد . حمل و نقل جاده ای داخلی کالا.
absnews