توضیحات شرکت تاکسی اینترنتی در خصوص مشکلات راه اندازی سرویس مدرسه
یک شرکت تاکسی اینترنتی که علیرغم وعده ها و قیمت های خود نتوانسته خدمات مدرسه ای را به برخی از مشتریان خود ارائه دهد، در خصوص دلایل این وضعیت و خدمات جایگزین به مشتریان توضیحاتی ارائه کرده است.
به گزارش ای بی اس نیوز، در روزهای اخیر گزارش ها در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می دهد یک پلتفرم تاکسی اینترنتی اعلام شده از شهریور برای ارائه خدمات مدارس علیرغم دریافت پول، به دلیل کمبود راننده قادر به ارائه این خدمات نبوده و به همین دلیل متقاضیان این سرویس سردرگم و بلاتکلیف هستند. مواجه شده اند
حال این شرکت در پاسخی توضیحاتی را ارائه کرده است. در این پاسخ آمده است:
وی ادامه داد: علیرغم تلاش تیم شرکت تا کنون و استفاده از تمامی ظرفیت های موجود، ما فقط به بخشی از دانش آموزان توانسته ایم سرویس مدارس را ارائه دهیم و متأسفانه قادر به ارائه خدمات به تمامی دانش آموزان ثبت نام شده نیستیم. دو روز است که این موضوع به همه والدینی که خدماتی به آنها ارائه نکرده ایم، اعلام شده است.
ما انتظارات و نگرانیهای والدین را درک میکنیم و ضمن قبول مسئولیت این حادثه، از والدینی که نتوانستند به فرزندان خود خدمات ارائه کنند عمیقا عذرخواهی میکنیم. ضمناً خود را موظف می دانیم علاوه بر بازپرداخت کلیه هزینه ها، تا پایان مهرماه، امکان تردد رایگان با تاکسی اینترنتی را برای دانشجویان فراهم کنیم تا امکان تعویض سرویس را داشته باشند.
ورود این شرکت به حوزه خدمات مدارس با هدف کمک به والدین در رفع مشکلات موجود و ایجاد تحول در بخش سنتی خدمات مدارس با حذف واسطه ها صورت گرفت. نیاز بیان شده توسط پذیرش والدین به درستی شناسایی شده است، اما آنچه به درستی انجام نشده است، پیش بینی ما از پیچیدگی این سرویس و ظرافت های عملیاتی آن است. مهمترین عوارض این سرویس عبارتند از:
افزایش تقاضا: تعداد درخواست ها به ویژه در هفته آخر شهریور افزایش قابل توجهی داشته است. این اتفاق به دو دلیل عمده رخ داد: 1) نرخ ها توسط شورای شهر در هفته آخر شهریور ماه و تفاوت نرخ سرویس مدارس و سرویس این شرکت تاکسی اینترنتی تعیین شد.
محدودیت ها و چالش های ناوگان: ما نتوانستیم از کل ناوگان فعال شرکت برای ارائه این خدمات استفاده کنیم. زیرا طبق قوانین حمل و نقل دانش آموزی، رانندگان سرویس مدارس باید مدارک بیشتری نسبت به رانندگان تاکسی اینترنتی فعال داشته باشند. عدم تمایل برخی نهادهای مسئول برای کمک به تامین ناوگان نیز بر این پیچیدگی افزوده است.
از سوی دیگر، رانندگانی که ثبت نام کرده و در این سرویس فعال شده اند، عملاً سرویس را لغو کرده یا ترافیک را مختل می کنند که می تواند دانش آموزان جوان را با مشکل مواجه کند. برای حل این مشکل سعی شد با آموزش رانندگان، افزایش چشمگیر درآمد رانندگان سرویس مدارس، معافیت کمسیون رانندگان سرویس مدارس از سایر سفرها و ارائه مشوق هایی از این دست، آنها را به انجام سرویس ترغیب کنیم، اما این اقدامات کافی نبودند.
عدم امکان آزمون و خطا: وقتی نوبت به ارائه محصولات نوآورانه می رسد، معمولا زمانی برای آزمون و خطا و بهبود تدریجی محصول باقی می ماند. اما به دلیل حساسیت این سرویس و دانشجویان، فرصت آزمون و خطا را نداشتیم و باید در بازه زمانی داده شده خدمات ارائه می کردیم.
با توجه به پیچیدگیهای فوق، امسال تصمیم گرفتهایم با تمرکز بر ارائه خدمات به بخشی از دانشآموزان و رفع چالشهای موجود، راه را برای ارائه خدمات مطمئنتر به آینده هموار کنیم و به همه والدین راهحل کاملتری ارائه دهیم.
بازگشت کامل مبلغ به والدین و ارائه تسهیلات تا پایان مهرماه
در پایان ضمن پوزش مجدد از والدین به اطلاع می رسانیم والدین جهت تسریع در بازگشت مبلغ پرداختی می توانند با اعلام شماره کارت از طریق لینک ارسالی حداکثر ظرف مدت ۷۲ ساعت کاری پرداخت خود را به صورت کامل انجام دهند. به آنها از طریق پیامک دریافت از ما همچنین والدین می توانند با استفاده از کد ارسال شده از طریق پیامک، از سفر رایگان این شرکت برای بردن فرزند خود به مدرسه تا پایان مهر ماه استفاده کنند. به این ترتیب تیم پشتیبانی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به والدین خواهد بود.»
انتهای پیام