در این گزارش تاکید شده است که وقتی این اعداد را با اعداد بهدست آمده از تحقیقات مشابه درباره خرید کردن، مطالعه، آشپزی یا پیادهروی مقایسه کنیم، میزان بهبود روحیه افراد در این تحقیقات به اندازه دیگر فعالیتهای ذکر شده نبوده است.
این گزارش که توسط دانشگاه آکسفورد منتشر شده است، شامل برخی اطلاعات مهم دیگر نیز میشود که در اینجا به آنها اشاره میکنیم:
- آنها متوجه شدند که میزان بهبود در احوال افرادی که موقع شروع بازی حال مساعدی نداشتند، قویتر بوده است.
- آنها متوجه شدند که «اثرات پیشبینی»، بهصورت مصنوعی باعث افزایش نرخ بهبود در احوال افراد میشود. بدین صورت که بازیکنانی که انتظار یک پاداش قریبالوقوع را در جریان بازی داشتند، با احتمال بیشتری حال خود را مثبت توصیف میکردند.
لازم به ذکر است که این تحقیقات در سال ۲۰۲۲ انجام شده و اکنون صرفا نتایج آن منتشر شده است.
نیک بالو، محقق فوقدکتری از موسسه اینترنت دانشگاه آکسفورد دراین باره میگوید:
با انجام تحقیقات درباره تجربه بازیکنان در جریان بازی کردن یک بازی محبوب و دردسترس، مدارک قدرتمندی از یک تغییر کوچک مثبت در خلق و خوی افراد پس از هر نوبت بازی کردن بهدست آوردیم. مطالعات فعلی ما، آنچه را که مدت زیادی است تحقیقات کیفی و گزارشات بهدست آمده از بازیکنان بازیهای ویدیویی در سراسر جهان نشان میدادند را تایید میکند. مردم با انجام بازیهای ویدیویی حس خوبی پیدا میکنند.
بنابراین از امروز شما برای توضیح اینکه چرا ساعتها مشغول بازی کردن بودید، یک دلیل معتبر و علمی دارید. البته هنوز جای سوال است که اگر شرکتکنندگان در این تحقیقات مجبور به تجربه بازیهایی مثل کال آو دیوتی یا فرار از تارکوف بودند نیز نتایج مشابهی بهدست میآمد یا خیر.
منبع: https://www.zoomg.ir/game-news/400475-oxford-study-play-games-boost-mood/
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز