انتهای پیام
رئیس هیئت مدیره سندیکای دفاتر حملونقل هوایی و گردشگری ایران معتقد است: شرکتهای هواپیمایی به اجرای این دستور عمل نکردهاند، زیرا معتقدند این افزایش قیمت باید تولید میشد و طبق قانون، این حق مسلم آنها بود.
رفیعی با بیان اینکه اضافه پرداختی ها را به مردم برنگردانید، گفت: مشکل این است که برخی از مسافران پول بلیت را به آژانس و دفاتر خدمات مسافرتی می دهند و آژانس هم پول را به ایرلاین می دهد و روند استرداد پول از ایرلاین. باید ابتدا به نمایندگی انجام شود تا پول به دست مردم برسد که این اتفاق نیفتاده است. وقتی ایرلاین اضافه پرداختی را بازپرداخت نمی کند، آژانس از کجا این پول را دریافت می کند تا به مردم پس بدهد؟
پس از بازگشت بهای بلیت هواپیما قبل از افزایش اخیر، در حالی که رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به ایرلاین ها دستور داد هزینه اضافی را به خریداران بلیت بازپرداخت کنند، اما رئیس سندیکای دفاتر خدمات مسافرتی گفت: شرکت های هواپیمایی رعایت نمی کنند. این سفارش.
وی یادآور شد: البته افزایش قیمت بلیت هواپیما در این مدت خودسرانه نبوده است، اما طی مراحل قانونی طبق مصوبه سازمان هواپیمایی به درستی انجام نشده و نهادهای متولی به آن اطلاع رسانی نکرده بودند. اما با توجه به شرایط پیش آمده با افزایش قیمت موافقت نشد و قیمت گذاری به تعویق افتاد.
هفته گذشته قیمت بلیت هواپیما به طور ناگهانی افزایش یافت و پس از ورود مدعی العموم با اعلام عدم تایید قیمت های جدید توسط دستورالعمل تنظیم بازار، قیمت ها درآمدی به قیمت های قبلی خود هستند. و در عین حال تاکید شد که درآمدهای مازاد به مردم بازگردانده شود. با این حال، حرمت الله رفیعی – رئیس هیئت مدیره سندیکای دفاتر مسافرت هوایی و جهانگردی ایران وی به ای بی اس نیوز گفت: دفاتر و آژانس های مسافرتی موظف هستند مبالغ مازاد دریافتی را به مردم بازگردانند اما مشکل اینجاست که طبق گزارش های دریافتی تاکنون ایرلاین ها به دستور داده شده عمل نکرده اند.
رفیعی در خصوص میزان اضافه پرداختی که هنوز عودت نشده است، گفت: به دلیل اینکه ممکن است شکایات و پیگیری ها اضافه پرداختی را از سایر ادارات برگرداند، بنابراین عدد دقیق و مهمی برای گزارش نداریم اما بر اساس 200 تا 300 تماس تلفنی است. و شکایاتی که به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران رسیده است، مبلغ اضافه پرداختی زیاد نیست و در مجموع به پنجاه تا شصت میلیون تومان می رسد، اما با توجه به روند طولانی و پیچیده ای که در پیش گرفته شده است و یک باید شکایت کرد و پول به آژانس هواپیمایی میرسد، چون مردم متحمل هزینههای اضافی میشوند و انرژی و وقت خود را صرف میکنند، معمولاً از ردیابی منصرف میشوند. در نهایت این مردم بودند که از این اقدام متضرر شدند.
وی افزود: در جلسه ای که اخیرا با رئیس سازمان هواپیمایی داشتیم به صراحت به این موضوع اشاره شد که دریافتی های اضافی به دلیل خلاف قانون بودن باید به مردم بازگردانده شود و اگر مسافری شکایت کرده باشد و شرکت های هواپیمایی رعایت نکرده اند، باید از طریق اتحادیه و سازمان هواپیمایی کشوری انجام شود.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز