رئیس اداره نظارت بر تحویل شرکت بورس کالا گفت: اخذ و کنترل ضمانت نامه و ضمانت نامه از عرضه کنندگان بورس کالای ایران شرط لازم برای عرضه محصولات مطابق با کنترل ریسک و رعایت تعهدات است. به این ترتیب خریداران خودرو در بورس کالا که با تاخیر در تحویل مواجه شدند، 41.6 میلیارد تومان خسارت دریافت کردند.
زهرا حسین زاده با اشاره به تاخیر در تحویل برخی خودروهای فروخته شده در بورس کالا در ماه های اخیر و شرایط خریداران در این حوزه به ای بی اس نیوز، اظهار کرد: مهمترین بخش فرآیند کنترل قبل از تحویل محصول در صرافی بورس کالا است. کنترل ضمانت و ضمانت عرضه است. در واقع این موضوع شرط لازم برای عرضه محصولات تلقی می شود و نقش بسیار ارزنده ای در کنترل ریسک و عدم انطباق دارد.
وی افزود: عرضهکنندگان خودرو از این قاعده مستثنی نیستند و به عنوان بخشی از دستورالعمل تسویه و تسویه، ضمانتهای لازم و تایید شده قبل از فروش محصولاتشان در بورس کالا از آنها اخذ شده است.
به گفته حسین زاده، بر اساس دستورالعمل، مشتریانی که خودروی خود را در موعد مقرر و ظرف 30 روز از موعد مقرر تحویل نگرفته اند، اعتراض خود را کتباً از طریق نماینده خریدار به بورس کالا نسبت به امکان دریافت خسارت اعلام کردند. ارائه شده است.
رئیس اداره کنترل تحویل شرکت بورس کالای ایران در پایان گفت: در این راستا بررسی های لازم انجام شده و تاکنون برای تعداد 1185 مورد اختلاف بر اساس 0.25 درصد قرارداد انجام شده است. ارزشی، خسارات وارده محاسبه و مبلغ 41 میلیارد و 600 میلیون تومان پرداخت شده یا در جریان پرداخت واقع شده است.
انتهای پیام