انتظار میرود تسلا یک چهارم دیگر تحویل خودروهای الکتریکی را ثبت کند که احتمالاً از هدف ملی بلندپروازانه سالانه 2 میلیونی اعلام شده توسط ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت در اوایل سال جاری فاصله خواهد داشت.
تسلا در مواجهه با کاهش فروش، از بیشترین حاشیه سود خود استفاده کرد و قیمت چهار مدل خودروی خود را در سطح جهانی در سال 2023 کاهش داد و بر چین تمرکز کرد، جایی که این شرکت سهم بازار خود را به مردم محلی از جمله BYD فروخت. گمشده. با این حال، جنگ قیمت و کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، خودروسازان از جمله شرکت فورد موتور را بر آن داشته است که از برنامه های برقی سازی خود دست بکشند و تسلا را در ایالات متحده پیشتاز کرده و سهام آن در طول سال دو برابر شود.
گرت نلسون، تحلیلگر اصلی در تحقیقات CFRA گفت: «سه ماهه چهارم معمولاً بهترین سه ماهه سال از نظر تحویل برای تسلا است و ما انتظار داریم که امسال نیز همینطور باشد. بر اساس این نظرسنجی، انتظار میرود تسلا در سال 2023، 1.82 میلیون دستگاه خودرو را در سراسر جهان تحویل دهد که نسبت به سال 2022، 37 درصد افزایش داشته است، که در سه ماهه چهارم حدود 473000 دستگاه بوده است.
ماسک در ژانویه سال گذشته گفت که تسلا پتانسیل رسیدن به 2 میلیون تحویل تا سال 2023 را دارد، اما در اکتبر هشدار داد که هزینههای استقراض بالاتر بر تقاضا تاثیر میگذارد.
این شرکت که فروش خود را در پایان سال با افزایش تخفیفها در مدلهای پرچمدار خود افزایش داد، اعلام کرد که قصد دارد طی چندین سال به میانگین رشد سالانه 50 درصدی دست یابد.
تا سال 2024، رهبر بازار خودروهای الکتریکی باید با از دست دادن اعتبار مالیاتی فدرال برای برخی از وسایل نقلیه خود در ایالات متحده و همچنین در آلمان روبرو شود، جایی که دولت در حال پایان دادن به برنامه یارانه های خود برای خودروهای برقی است. این می تواند قیمت ها را در سال 2024 بیشتر کاهش دهد.
طبق گزارش رویترز، ماسک گفت که سایبرتراکها تنها درصد کمی از خودروهای تولید شده توسط تسلا در سال جدید را تشکیل میدهند و «چالشهای عظیمی» برای رسیدن به حجم تولید این پیکاپ وجود خواهد داشت.
انتهای پیام