اخبار اقتصادی روز

حق رای انحصاری در بازار اینترنت و شورای رقابت

سخنگوی شورای رقابت در خصوص افزایش تعرفه اینترنت با اشاره به اینکه در گذشته این شورا به موضوع تعرفه اینترنت (البته با توجه به میزان و شرایط دسترسی) نیز توجه داشته است، تاکید کرد: اینترنت به عنوان یک بازار انحصاری شناخته شده و مطابق با مأموریت شورای رقابت برای دسترسی به بازارهای انحصاری، جلساتی با حضور معاون اقتصادی شورا برای کنترل عملکرد تشکیل می شود.

به گزارش ای بی اس نیوز، سپهر دادجوی توکلی در گفت و گو با موضوع افزایش قیمت بسته های اینترنتی اظهار کرد: این موضوع توسط رگولاتوری بخش که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است، حل و فصل شد. اگر رگولاتور بخش وظایف خود را به درستی انجام ندهد، شورای رقابت بر اساس شکایات مردمی یا تشخیص خود وارد عمل می شود.

سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: مردم می توانند از طریق سامانه 195 شکایت خود را مطرح کنند. فراتر از آن می تواند از طریق خود شورای رقابت نیز اقدام کند و بر این عملکرد نظارت خواهد کرد.

وی افزود: معاونت اقتصادی در شورا داریم که جلسات مکرر دارد و در اولین فرصت در خصوص این افزایش تعرفه جلساتی را در داخل گروه کارشناسی برگزار خواهیم کرد. سپس با صلاحدید شورای رقابت وارد صحن دادگاه می شود و در صورت مشاهده تخلف یا انحراف از دستورالعمل، قطعا شورا با آن برخورد خواهد کرد.

دادگستری توکلی تصریح کرد: در هر دو حوزه انحراف از 34 درصد و حتی بررسی صحت یا عدم صحت همان رقم 34، شورای رقابت رای می دهد و تصمیم می گیرد.

این مقام شورای رقابت با تاکید بر اینکه وظیفه شورای رقابت ورود به بازارهای انحصاری با رویه های ضدرقابتی است، اعلام کرد: می دانیم اینترنت چه ثابت و چه موبایل به عنوان بازار انحصاری شناخته می شود. شورای رقابت قبلاً در قطعنامه 623 به این موضوع پرداخته است و نشان می دهد که در آن زمان ماهیت این رویه ضدرقابتی بحث قیمت نبوده و موضوع به میزان و شرایط دسترسی مرتبط بوده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه 623 شورای رقابت اپراتورها موظف شدند در میزان بسته های خود تنوع ایجاد کنند و تغییراتی را از نظر زمان، کمیت و حجم ایجاد کنند. ما همچنین به دسترسی به بازار، شبکه های سیم مسی و غیره وارد شدیم. ; اما در خصوص افزایش قیمت بسته ها همان طور که گفته شد، این موضوع در رگولاتوری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم گیری شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *