عباسی خطیبی معاون راه آهن شرکت توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ای بی اس نیوز با بیان اینکه کریدور شمال به جنوب سه قسمت غربی، میانی و شمالی است، اظهار کرد: یک و گفت: بخشی از حلقه های مفقوده این کریدور با تکمیل خطوط ریلی چابهار – زاهدان و رشت – آستارا و قسمت دایره ای وسط این کریدور با خط ریلی رشت – قزوین تکمیل می شود. .
وی ادامه داد: کریدور میانی و رینگ این شبکه ریلی به دریای خزر متصل می شد و از طریق رشت به بندر قزوین امکان جابجایی این کریدور میانی وجود داشت.
الخطیبی تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان بار و ترانزیت از طریق این خط ریلی به سه میلیون تن و تردد مسافر در بلندمدت 20 سال به 300 هزار نفر برسد، در عین حال شرایط موجود است دیپلماسی و تغییر رویکرد تردد بار به 7 میلیون تن و تردد مسافر به 600 هزار نفر رسید
الخطیبی در خصوص حجم سرمایه گذاری در این پروژه گفت: حجم سرمایه گذاری در این پروژه بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان و ارزش روزانه آن حدود 6 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
خبرنگار: کبری عزیزم