وی گفت: یک سوم دیگر مربوط به مواد اولیه است، یعنی خودروسازی مصرف می کند، مانند انواع خاصی از آلیاژهای فولادی یا آلیاژهای آلومینیوم که در حیطه صنعت خودرو و قطعه سازی نیست که وارد این حوزه ها شود. در تمام دنیا همینطور است.” . امروزه ورق های فولادی در کشور تولید نمی شود و مجبور به واردات هستیم و متاسفانه زیرساخت های آن در کشور فراهم نیست.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ای بی اس نیوز؛ مازیار بیگلو دبیر انجمن خودروسازان درباره نقش شرکت های دانش بنیان در توسعه صنعت قطعات یدکی گفت: سیستم های فرمان هیدرولیک، سیستم های تعلیق و ترمز یا سیستم های الکترونیکی خاص که الحمدلله بسیار مثبت بوده است. در 3 سال گذشته و نزدیک به 400 میلیون یورو در سال صرفه جویی کرده اند.
absnews
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو گفت: در ایران از نظر علمی، فنی و فنی این توانایی را داریم که به جایی برسیم که بتوانیم آنها را تولید کنیم. ارتباط ما با شرکت های دانش بنیان دائمی است و این شرکت ها همکاری بسیار خوبی با صنعت خودرو و قطعه سازی دارند، اما امروز خودروساز به دلیل مشکلات مالی قادر به سرمایه گذاری نیست و صنعت قطعه سازی نیز همین مسائل را دارد و اگر ما برای درک این شعار، بیایید به سمت تامین مالی شرکتی برای کسب و کارهای دانشی حرکت کنیم، و اگر این اتفاق بیفتد، آن یک سوم ارزش را کاهش خواهیم داد.
وی با اشاره به مشکلات کسبوکارهای دانشبنیان گفت: این کسبوکارها نیاز به سرمایه دارند و اینکه فقط شعار بدهیم اما سرمایهشان را تامین نکنیم نتیجه خوبی نخواهد داشت. صاحبان کسب و کار دانش بنیان نخبگان کشور هستند اما امروز به جایی رسیده اند که نیاز به سرمایه و سرمایه گذار دارند. در دنیای امروز موضوع چیپست های الکترونیکی مشکل همه خودروسازان دنیاست. در سال های اخیر تولید خودرو توسط شرکت های کره ای، آلمانی و آمریکایی نیز تقریباً 30 درصد کاهش یافته است که این نیز به دلیل همین قطعات الکترونیکی است.
بیگلو در خصوص نقش کسب و کارهای دانش بنیان در این حوزه گفت: کسب و کارهای دانش بنیان می توانند کمک های ویژه ای در این حوزه داشته باشند و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده اند. موضوع قطعات با تکنولوژی بالا موضوعی است که میتواند توسط کسبوکارهای دانشبنیان که عموماً قطعات الکترونیکی هستند و امروزه به یک معضل جهانی تبدیل شده است، مقابله کند. امروزه حدود 30 درصد از ارزش گذاری ما به قطعات الکترونیکی اختصاص دارد.
وی افزود: در زمینه همکاری با شرکت های دانش بنیان، پروژه هایی مانند طرح ضد لغزش، این روزها بسیاری از قطعات الکترونیکی از جمله کیسه هوا، سیستم های ترمز و تعلیق قطعات کامپیوتری، دوربین ها و سیستم های دید خودرو، داغ شده است. بیگلو گفت: این پروژهها حاصل همکاری شرکتهای دانشبنیان با قطعهسازان است، زیرا هر شرکت دانشی با یک قطعهساز مشارکت تجاری آغاز کرده است و در این مشارکت، قطعه را تکمیل میکند.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز