مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در طرح آزمایشی تخصیص گازوئیل در مسیر، سهمیه کارت سوخت خودروی گازوئیلی فقط در پمپ بنزین های مسیر ذکر شده در سند حمل و نقل قابل دریافت است. .
کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیماوی با بیان اینکه براساس مصوبه سال 1392 هیات وزیران، تخصیص سوخت به ناوگان باری و مسافری در مناطق شهری و برون شهری باید بر اساس تعداد سفرها باشد، گفت: سازمان حمل و نقل جاده ای و جاده ای در خصوص ناوگان شهری و سازمان شهرداری ها. و دهیاریهای وزارتخانه در خصوص ناوگان شهری براساس اسناد کشتیرانی، عملکرد ناوگان کشوری به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گزارش میشود و سوخت آنها نیز بر اساس آن تعیین میشود.
وی افزود: این عملکرد باید به صورت آنلاین و در قالب سامانه های سپهتن و سیپاد به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام شود. برای راه اندازی سامانه سپهتن، پس از تصویب هیات وزیران در سال 93، مصوبه شورای اقتصاد در سال 1397 اخذ شد اما در مهلت قانونی اجرایی نشد.
این مقام مسئول افزود: ممکن است در زمان صدور بارنامه در حومه، صورت وضعیت مسافر در حومه و مرکز شهر و یا بارنامه در محدوده شهری، اسناد رسمی حمل صادر شود که می تواند دارای پیاده سازی این سیستم ها برای رفع این مشکل کند بوده است، اما هنوز این کار انجام نشده است.
وی گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تا راه اندازی سامانه های سپهتن و سیپاد توسط مدیران، طرح دیگری را در حوزه سامانه هوشمند سوخت طراحی کرده است تا بتواند با توجه به عملکرد واقعی ناوگان، سوخت بیشتری را تخصیص دهد. دادن
ویس کرمی ادامه می دهد: در این طرح زمانی که ناوگان از مبدا به مقصد حرکت می کند فقط باید مسیری را که در سند حمل و نقل ذکر شده است طی کند. به صورت آزمایشی و گام به گام اجرا می شود تا در حوزه حمل و نقل بار و مسافر مشکلی ایجاد نشود.
وی گفت: سازوکار این طرح آزمایشی به این صورت است که سهمیه کارت سوخت خودروی دیزلی فقط در پمپ بنزین های مسیر ذکر شده در سند حمل و نقل قابل برداشت است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه این طرح با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی بین این شرکت و سازمان حمل و نقل جاده ای آغاز شد، گفت: در حال حاضر طرح پایلوت تخصیص گازوئیل در مسیر بر اساس اسناد حمل و نقل در حال انجام است. در حال انجام است. فقط برای ناوگان بار. بیش از 50 تن یا حدود 27000 دستگاه در ابتدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی همچنین تاکید کرد: در این مرحله ایرادات و خلأهای احتمالی طرح شناسایی و برطرف می شود و اگر اطمینان حاصل کنیم که تمامی این ناوگان بالای 50 تن بتوانند بدون مشکل سوخت خود را دریافت کنند، به کلاس بعدی خواهیم رفت. ناوگان دیزلی نواقص این مرحله از طرح تا پایان شهریور برطرف می شود و می توانیم با هماهنگی سازمان راهداری فاز بعدی را آغاز کنیم.
ویس کرمی گفت: بر اساس مصوبه ای که از دولت گرفتیم، اگر ناوگان باری یا مسافری از مسیرهای ذکر شده در سند حمل و نقل خارج شود، دیگر از سوخت یارانه ای بهره مند نخواهد شد. محاسبه قیمت بدون یارانه نیز خارج از سند حمل و نقل انجام می شود و زمانی که از اجرای کامل طرح مطمئن شدیم آن را اعلام خواهیم کرد.
وی درباره مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل جاده ای نیز گفت: مصرف گازوئیل در این بخش در شهریور حتی تا 72 میلیون لیتر افزایش یافته است و میانگین مصرف روزانه بین 64 تا 65 میلیون لیتر یا بین 10 تا 10 میلیون لیتر است. . لیتر نسبت به مدت مشابه سال قبل. این تا 12 درصد بیشتر است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گفت: در طرح آزمایشی تخصیص گازوئیل در مسیر، سهمیه کارت سوخت خودروی گازوئیلی فقط در پمپ بنزین های مسیر ذکر شده در سند حمل و نقل قابل دریافت است. .
کرامت ویس کرمی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صداوسیماوی با بیان اینکه براساس مصوبه سال 1392 هیات وزیران، تخصیص سوخت به ناوگان باری و مسافری در مناطق شهری و برون شهری باید بر اساس تعداد سفرها باشد، گفت: سازمان حمل و نقل جاده ای و جاده ای در خصوص ناوگان شهری و سازمان شهرداری ها. و دهیاریهای وزارتخانه در خصوص ناوگان شهری براساس اسناد کشتیرانی، عملکرد ناوگان کشوری به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گزارش میشود و سوخت آنها نیز بر اساس آن تعیین میشود.
وی افزود: این عملکرد باید به صورت آنلاین و در قالب سامانه های سپهتن و سیپاد به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام شود. برای راه اندازی سامانه سپهتن، پس از تصویب هیات وزیران در سال 93، مصوبه شورای اقتصاد در سال 1397 اخذ شد اما در مهلت قانونی اجرایی نشد.
این مقام مسئول افزود: ممکن است در زمان صدور بارنامه در حومه، صورت وضعیت مسافر در حومه و مرکز شهر و یا بارنامه در محدوده شهری، اسناد رسمی حمل صادر شود که می تواند دارای پیاده سازی این سیستم ها برای رفع این مشکل کند بوده است، اما هنوز این کار انجام نشده است.
وی گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تا راه اندازی سامانه های سپهتن و سیپاد توسط مدیران، طرح دیگری را در حوزه سامانه هوشمند سوخت طراحی کرده است تا بتواند با توجه به عملکرد واقعی ناوگان، سوخت بیشتری را تخصیص دهد. دادن
ویس کرمی ادامه می دهد: در این طرح زمانی که ناوگان از مبدا به مقصد حرکت می کند فقط باید مسیری را که در سند حمل و نقل ذکر شده است طی کند. به صورت آزمایشی و گام به گام اجرا می شود تا در حوزه حمل و نقل بار و مسافر مشکلی ایجاد نشود.
وی گفت: سازوکار این طرح آزمایشی به این صورت است که سهمیه کارت سوخت خودروی دیزلی فقط در پمپ بنزین های مسیر ذکر شده در سند حمل و نقل قابل برداشت است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه این طرح با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی بین این شرکت و سازمان حمل و نقل جاده ای آغاز شد، گفت: در حال حاضر طرح پایلوت تخصیص گازوئیل در مسیر بر اساس اسناد حمل و نقل در حال انجام است. در حال انجام است. فقط برای ناوگان بار. بیش از 50 تن یا حدود 27000 دستگاه در ابتدا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی همچنین تاکید کرد: در این مرحله ایرادات و خلأهای احتمالی طرح شناسایی و برطرف می شود و اگر اطمینان حاصل کنیم که تمامی این ناوگان بالای 50 تن بتوانند بدون مشکل سوخت خود را دریافت کنند، به کلاس بعدی خواهیم رفت. ناوگان دیزلی نواقص این مرحله از طرح تا پایان شهریور برطرف می شود و می توانیم با هماهنگی سازمان راهداری فاز بعدی را آغاز کنیم.
ویس کرمی گفت: بر اساس مصوبه ای که از دولت گرفتیم، اگر ناوگان باری یا مسافری از مسیرهای ذکر شده در سند حمل و نقل خارج شود، دیگر از سوخت یارانه ای بهره مند نخواهد شد. محاسبه قیمت بدون یارانه نیز خارج از سند حمل و نقل انجام می شود و زمانی که از اجرای کامل طرح مطمئن شدیم آن را اعلام خواهیم کرد.
وی درباره مصرف گازوئیل در بخش حمل و نقل جاده ای نیز گفت: مصرف گازوئیل در این بخش در شهریور حتی تا 72 میلیون لیتر افزایش یافته است و میانگین مصرف روزانه بین 64 تا 65 میلیون لیتر یا بین 10 تا 10 میلیون لیتر است. . لیتر نسبت به مدت مشابه سال قبل. این تا 12 درصد بیشتر است.