سایر موضوعات

تکمیل راه آهن رشت – آستارا با ۸۰۰ میلیون یورو در سه سال

وی ادامه داد: دو ماه پیش هیاتی از راه آهن روسیه از راه آهن رشت – آستارا بازدید کردند، تمام طول مسیر را دیدند و جلساتی برگزار کردند. نظر در مورد پروژه در این مدت سوالاتی را مطرح کرده و به دلایل دیپلماتیک برای ما ارسال کرده اند، ما نیز پاسخ های فنی را آماده کرده ایم و در حال ارسال هستیم و این مذاکرات ادامه دارد و باید منتظر دیدگاه طرف روسیه باشیم. ببینیم چگونه وارد فاز ساخت و ساز یا تامین مالی خواهند شد.

وی با بیان اینکه روند اجرایی راه آهن رشت – آستارا از اواخر سال 1397 آغاز شده و این کار متوقف نشده است، افزود: تاکنون 10 کیلومتر از قطعه اولیه این خط آهن از سمت رشت توسعه نیافته و حدود 11 کیلومتر آن توسعه نیافته است. از سمت آستارا با قرارگاه خاتم الانبیا قرارداد بسته ایم و در حال اجراست. اکنون بحث شروع کارهای اجرایی مربوط به فاصله این دو نقطه که تقریباً 140 کیلومتر است آغاز می شود تا کل طول این مسیر اجرایی شود.

عباس خطیبی در گفت وگو با ای بی اس نیوز، درباره تکمیل پروژه راه آهن رشت – آستارا اظهار کرد: همانطور که وزیر راه در چند نوبت اعلام کرده مصمم هستیم راه آهن رشت – آستارا به طول 162 کیلومتر را بسازیم و این پروژه را یکی از پروژه ها می دانیم. از مهمترین پروژه های ریلی کشور است و از این رو بحث مشارکت طرف های روسی و یا حتی کشور آذربایجان در این زمینه مطرح می شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: آنچه مصمم هستیم ساخت این راه‌آهن است، طرف روسی نیز به آن علاقه دارد و سال‌هاست که برنامه‌مان را دنبال کرده‌ایم و جلو می‌رویم. . علاوه بر منابع خارجی، طرح های تدارکاتی از منابع داخلی نیز تدوین شده و به موازات آن در حال پیشبرد آن هستیم. به هر حال همانطور که وزیر راه و شهرسازی گفت، وزارت راه از این پروژه حمایت می کند و هر چه باشد این پروژه را ساخته و به اتمام خواهد رساند و برای تامین منابع نیز اقدامات موثری انجام خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: برای این موضوع ابتدا نیاز به قرارداد داشتیم که با کنار گذاشتن تشریفات آن را پیگیری می کنیم.از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان برنامه ریزی کشور ارسال شد. و سازمان بودجه در شهریور ماه سال جاری مجوز بگیرید و طبق ماده 28 آیین نامه مناقصه می توانیم عملیات معدنی این منطقه را که هنوز شروع نشده است در قالب طراحی و ساخت با قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز کنیم. سایت ساخت و ساز.

معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به احتمال تکمیل پروژه راه آهن رشت – آستارا با منابع مالی روسیه گفت: برآورد می کنیم که برای ساخت آن حدود 800 میلیون یورو نیاز باشد. این پروژه و مدت زمان آن سه تا چهار سال برای تکمیل آن برنامه ریزی کرده ایم.

انتهای پیام

خطیبی درباره برآورد مالی و زمانی این پروژه توضیح داد: برآورد ما این است که برای ساخت این پروژه به حدود 800 میلیون یورو نیاز است و برای تکمیل آن یک بازه زمانی سه تا چهار ساله در نظر گرفته ایم.

خطیبی با بیان اینکه روش های مختلفی را برای تامین منابع این پروژه دنبال می کنیم، گفت: در سال های گذشته بحث تامین اعتبار از چینی ها مطرح شده است. ، اما مجبور به مذاکره شد که در نهایت نتیجه ای حاصل نشد، تا اینکه خیرا درباره ورود صحبت کرد. از روسیه برای تامین مالی و نحوه ایفای نقش در این پروژه.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا