گروه ژاپنی تویوتا موتور در حال لابی کردن با دولت هند است تا مالیات خودروهای هیبریدی را به میزان یک پنجم کاهش دهد، با این استدلال که آنها آلایندگی بسیار کمتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند.
به گزارش ای بی اس نیوز، بزرگترین خودروساز جهان قصد دارد ظرفیت تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد خودروهای هیبریدی در هند افزایش دهد، اما به گزارش ای بی اس نیوز، دولت نارندرا مودی، نخست وزیر، بر افزایش فروش خودروهای برقی متمرکز شده و میلیون ها دلار مشوق به کسب و کارها ارائه می کند. برای ساخت ماشین های الکتریکی
هند بر خودروهای برقی فقط 5 درصد مالیات میدهد، در حالی که خودروهای هیبریدی 43 درصد یا کمتر از 48 درصد برای خودروهای بنزینی مالیات میگیرند. تویوتا میگوید با توجه به آلایندگی کمتر و مصرف سوخت بهتری که خودروهای هیبریدی ارائه میکنند، پنج درصد به نفع خودروهای هیبریدی نسبت به خودروهای بنزینی برای سیاستگذاری حیاتی است.
در نامه مدیر تویوتا هند آمده است که مابه التفاوت مالیات خودروهای بنزینی برای هیبریدی ها باید 11 درصد و برای هیبریدی های فلکس 14 درصد باشد. بر اساس محاسبات رویترز، نرخ مالیات برای هیبریدی ها 37 درصد و برای هیبریدی های انعطاف پذیر 34 درصد است که به ترتیب 14 و 21 درصد کاهش می یابد.
غول های هندی تاتا موتورز و ماهیندرا از خودروهای الکتریکی حمایت می کنند، در حالی که تویوتا و هوندا موتور می خواهند از خودروهای هیبریدی حمایت کنند. تویوتا از اظهار نظر خودداری کرد، اما گفت که موثرترین راه برای کاهش انتشار کربن از طریق ترکیبی از گزینه های الکتریکی و انرژی جایگزین، از جمله خودروهای الکتریکی و هیبریدی است.
تویوتا در حالی که از خودروهای هیدروژنی حمایت می کند، توسعه خودروهای الکتریکی را آغاز کرده است و می گوید برای حل بحران آب و هوا به رویکردی چند جانبه نیاز است.
به گفته تویوتا، ساختار مالیاتی هند و استفاده از سیستم گرانتر، شامل موتور و قطعات الکتریکی مانند باتریها و موتورها، تولید خودروهای هیبریدی را 30 تا 35 درصد گرانتر از همتایان بنزینی خود میسازد.
بر اساس گزارش رویترز، تویوتا در این نامه همچنین از هند میخواهد خودروهای هیبریدی را در برنامه تشویقی دولت قرار دهد که به خریداران تخفیف میدهد، برنامهای که در حال حاضر فقط برای خودروهای برقی در دسترس است.
انتهای پیام