به گزارش ای بی اس نیوز، بر اساس اعلام گروه خودروسازی سایپا، جواد نیستانی درباره پروژه دوگانه سوز ساینا اس گفت: پس از چند سال توقف تولید محصولات گردشگری دوگانه سوز در گروه سایپا که عمدتا ناشی از استانداردهای سختگیرانه تر برای خودروهای دوگانه سوز، بر اساس مصوبه ویژه مدیرعامل این گروه، برنامه ریزی توسعه و تولید این نوع محصول از ابتدای سال جاری در دستور کار معاونت مهندسی قرار گرفته است. سال
به گفته مدیر پروژه سایپا بیفول ساینا اس، پس از تولید نمونههای اولیه در مراحل ارزیابی و اعتبارسنجی، خودروی سایپا اس بیفول آماده و تولید انبوه آن از بهمن ماه سال جاری در شرکت سایپا سیتروئن آغاز میشود.
ضمن تاکید بر اینکه با تلاش و مشارکت مرکز تحقیقات و نوآوری، شرکت های مگاموتور و سازه گستر و همچنین همکاری واحدهای فنی داخلی سایپا سیتروئن و سایپا، پروژه توسعه محصول ساینا اس دوگانه سوز به صورت جدی در خرداد امسال گفت: این محصول با حفظ مشخصات خودروی بنزینی، مجهز به سیستم گازرسانی نسل چهارم، پاشش متناوب سوخت در منیفولد ورودی هوا و واحد کنترل الکترونیکی یکپارچه گاز و بنزین است.
مجری طرح دوگانه سوز ساینا اس خاطرنشان کرد: در تامین قطعات گازسوز مانند مخازن، شیرآلات، رگلاتور و … سعی شده است از ظرفیت های شرکت های ملی مورد تایید سازمان استاندارد برای به حداقل رساندن وابستگی و ارز استفاده شود. . در حال حاضر این محصول تست تراز خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشته و مرحله اخذ مجوز از سازمان ملی استاندارد در دستور کار قرار دارد. همچنین کالیبراسیون آلایندگی یورو 5 در حال انجام است و به زودی موفق به اخذ تاییدیه سازمان حفاظت محیط زیست خواهیم شد.
نیستانی با بیان اینکه موتور این خودرو موتور دوگانه سوز M15 با حداکثر توان 54 کیلووات در حالت بنزینی است، تصریح کرد: این موتور با اختلاف کمی نسبت به توان خروجی در حالت بنزینی باعث تغییر ظریف عملکرد در هنگام سوخت می شود. وضعیت تغییر کرده و به طور کلی عملکرد خوبی دارد. با توجه به حجم باک بنزین 62 لیتری نصب شده بر روی این خودرو، در سیکل ترکیبی حدود 200 کیلومتر و در شرایط رانندگی جاده ای بیش از 230 کیلومتر را طی خواهد کرد.
این مسئول صنعت ضمن اشاره به اینکه شیر مخزن که ایمنی بیشتری را برای مدار فشار قوی سیستم گاز ایجاد می کند، برای اولین بار در این خودرو استفاده شد، افزود: همچنین با توجه به پیش بینی استفاده از تاکسی از این خودرو و به دلیل کارکرد طولانیتر آن، به منظور ارتقاء عملکرد و دوام جلوی خودرو با استفاده از نیم محورهای تقویتشده در محور جلوی خودرو و سیستم ترمز قویتر نسبت به نوع بنزینی بهبود یافته است.
مدیر پروژه دوسوخت ساینا اس از سایپا ادامه داد: موضوع صرفه اقتصادی استفاده از سوخت CNG پاک بر کسی پوشیده نیست و با توجه به وجود زیرساخت های جایگاه سوخت رسانی گاز و توسعه شرکت ملی قطعه سازی CNG، این امر نوع خودرو برای خودروسازان و مشتریان مطلوب است. ضمناً با توجه به قوانین و تخلفات مربوط به مصرف سوخت خودروها که بر خودروساز تحمیل می شود، افزودن محصولات دوگانه سوز به ناوگان تولیدی از شدت این تخلفات کاسته خواهد شد.
انتهای پیام