در دسامبر، کارخانه شانگهای تولید را حدود یک سوم نسبت به نوامبر کاهش داد و دوره تعطیلات سال نو را برای کارگران در ژانویه تمدید کرد تا با افزایش موجودی، پیش از کاهش قیمت از 6 به 14 درصد در چین، مقابله کنند.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در سخنانی درباره نتایج سه ماهه چهارم تسلا گفت که سفارشات تولید در ژانویه پس از کاهش قیمتهای جهانی تقریباً دو برابر شد. ماسک گفت تحویل سال 2023 می تواند به دو میلیون خودرو برسد تا زمانی که اختلال خارجی وجود نداشته باشد.
به گفته یک فرد آشنا، تسلا قصد دارد تولید خود را در کارخانه شانگهای طی دو ماه آینده افزایش دهد تا تقاضا برای کاهش شدید قیمت در مدلهای پرفروش خود را برآورده کند.
تسلا موتورز پس از کاهش تقاضا، تولید خود را در شانگهای افزایش می دهد
علاوه بر این، طبق دادههای انجمن خودروهای مسافری چین، این سطح از تولید، سرعت تولید کارخانه را به همان سرعتی میرساند که در ماه سپتامبر، زمانی که 82.88 دستگاه خودروی مدل 3 و مدل Y تولید شد.
به گزارش رویترز، دادههای بانک بازرگانان بینالمللی چین نشان داد که رشد کمی بالاتر از رقیب اصلی BYD بوده است، در حالی که فروش کلی خودرو 45 درصد کاهش یافته است. کارخانه تسلا در شانگهای خودروهایی را برای بازار چین تولید می کند و به اروپا صادر می کند.
طبق یادداشتی که جزئیات برنامه های تولید کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین کارخانه تولید تسلا را شرح می دهد، این خودروساز قصد دارد در ماه های فوریه و مارس نزدیک به 20000 خودرو در هفته در کارخانه شانگهای خود تولید کند.
در 29 روز اول ژانویه، میانگین خرده فروشی روزانه تسلا در چین با 36 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 25686 دستگاه رسید.
انتهای پیام