اخبار اقتصادی روز

تولیدکنندگان محتوا چگونه ترافیک اینترنتی کسب می کنند؟

با توسعه اینترنت، مردم عادی فرصت های بیشتری برای شکل دادن به محتوایی که می توانند مشاهده کنند، داشته اند و به مرور زمان اقتصاد تولید محتوا به یک نیروی اصلی تبدیل شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، شاید تاکنون دو واژه «تولیدکننده محتوا» و «نفوذگذار» را به جای هم شنیده باشید. اگرچه ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، اما بین این دو تفاوت وجود دارد. اساساً، یک سازنده محتوا کسی است که محتوای دیجیتال تولید می کند، در حالی که یک تأثیرگذار یک شخصیت رسانه اجتماعی است که مخاطبان خود را برای خرید محصولات یا خدماتی که تبلیغ می کنند الهام می بخشد. با این حال، اغلب همپوشانی های زیادی بین این دو وجود دارد، زیرا بیشتر سازندگان محتوا و تأثیرگذاران ترکیب خوبی از برندسازی شخصی، تولید محتوا و تبلیغ دارند.

سازندگان محتوا قلب و روح پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند و جریان بی پایانی از محتوای کاربرپسند را ارائه می دهند. با افزایش تعداد تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، رقابت بین پلتفرم ها برای حفظ تولیدکنندگان محتوا تشدید شده است. در حالی که هر پلتفرم برای جلب توجه اینفلوئنسرها و دلارهای تبلیغاتی مربوطه رقابت می کند، اینستاگرام، تیک تاک و یوتیوب به ویژه برای بازاریابی اینفلوئنسر محبوب شده اند. اکثر دلارهای تبلیغاتی صرف شده در این صنعت 6 میلیارد دلاری بر روی این سه پلتفرم متمرکز شده است.

در نتیجه، این پلتفرم‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و سایر شرکت‌های فناوری با تولیدکنندگان محتوا آشنا می‌شوند و سودآورترین گزینه‌های کسب درآمد را برای جذب آن‌ها و همچنین طیف وسیعی از ابزارها برای شاد نگه داشتن، انگیزه و تولید محتوای رایگان به آن‌ها ارائه می‌دهند. درآمد توسعه یافته اند.

فوربس در گزارشی پنج گزینه کسب درآمد را بررسی کرد که سازندگان محتوا می‌توانند با ابزارها و ویژگی‌های جدیدی که ظاهراً هر هفته اضافه یا تغییر می‌کنند، در پلتفرم‌های اجتماعی کسب درآمد کنند و با داغ شدن رقابت برای سازندگان محتوا، می‌توان انتظار داشت که نوآوری‌های بیشتری در این زمینه شاهد باشیم. دنیای کسب درآمد به عنوان پلتفرم‌ها به دنبال راه‌های جدید و بهتری برای کمک به تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوای خود هستند.

قرارداد با برندها

طبق گزارش اخیر گلدمن ساکس، قرارداد با برند راه شماره یک برای کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است که تقریباً 70 درصد از درآمد را تشکیل می دهند. نه تنها سازندگان محتوا، برندها و آژانس‌ها این قراردادها را تنظیم می‌کنند، بلکه پلتفرم‌های بزرگ نیز راه‌حل‌های بازار خود را برای تشویق ارتباط و همکاری بین برندها و تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط ارائه می‌کنند. به عنوان مثال، BrandConnect YouTube که قبلاً به نام Famebit شناخته می شد، سازندگان محتوا و مارک ها را برای کمپین های بازاریابی به هم متصل می کند.

صندوق برای تولیدکنندگان محتوا

وجوه مالی یا بودجه برای تولیدکنندگان محتوا در طول همه‌گیری کرونا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب شد و تیک توک یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که آن‌ها را معرفی کرد. پلتفرم‌های دیگر نیز به سرعت از این روش پیروی کردند، از جمله برنامه پاداش قرقره اینستاگرام، صندوق پاداش Spotlight در اسنپ چت و صندوق ایجاد محتوا Pinterest برای سازندگان محتوا که هنوز شهرت خود را به دست نیاورده‌اند.

تقسیم درآمد

اشتراک درآمد تبلیغاتی یک گزینه محبوب درآمدزایی و یک روش قابل پیش بینی و پایدار برای کسب درآمد در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است، مشروط بر اینکه سازنده محتوا بتواند به طور مداوم بازدیدها را جذب کند.

YouTube با برنامه شریک YouTube (YPP) در این زمینه پیشتاز است. این برنامه به سازندگان محتوا اجازه می دهد تا درصدی از درآمد را از تبلیغات نمایش داده شده قبل، در حین یا در کنار ویدیوهایشان به دست آورند. برنامه شریک YouTube 55٪ سهم درآمد را در ویدیوهای طولانی ارائه می دهد.

برای شرکت در این برنامه، اینفلوئنسرها باید 1000 مشترک و 4000 ساعت تماشا در ویدیوهای طولانی خود داشته باشند. در سال 2022 این برنامه به سرویس ویدیوی کوتاه یوتیوب اضافه شد. تولیدکنندگان ویدیوهای کوتاه 45 درصد از درآمد اختصاص داده شده به فیلم های کوتاه را بر اساس سهم خود از کل بازدیدها کسب می کنند. بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، برای این منظور تولیدکنندگان محتوا باید در عرض ۹۰ روز به ۱۰ میلیون بازدید برسند و ۱۰۰۰ مشترک داشته باشند.

عوامل زیادی، از جمله محتوای جدید و کشور، بر میزان پولی که یک سازنده YouTube برای هر ویدیو دریافت می کند تأثیر می گذارد، اما تعداد بازدیدها شاید مهم ترین عامل باشد. وقتی یک ویدیو به یک میلیون بازدید می‌رسد، درآمد روزانه زیادی را برای سازنده محتوا تضمین می‌کند. در برخی موارد، اگر یک ویدیو به یک میلیون بازدید برسد، تولیدکنندگان محتوا می توانند پنج رقمی کسب کنند.

محصولات و شرکت های آنها

تولیدکنندگان محتوا نیز می توانند با فروش محصولات خود یا دیگران از طریق لینک های ارائه شده درآمد کسب کنند، اما این کمتر از 10 درصد کل درآمد آنها است. خرید YouTube به سازندگان محتوای واجد شرایط اجازه می‌دهد تا محصولات فروشگاه‌های خود را در ویدیوها یا پخش‌های زنده و همچنین سایر مارک‌ها در YouTube را در ویدیوهای بلند و کوتاه و پخش‌های زنده تبلیغ کنند.

TikTok دو راه برای ایجاد فروش درون برنامه ای ارائه می دهد، یا از طریق برنامه وابسته خود که به تولیدکنندگان محتوا کمیسیون بر اساس فروش انجام شده در ویدیوها پرداخت می کند، یا در طول پخش زنده. سازندگان محتوا همچنین می‌توانند محصولات را مستقیماً در فروشگاه TikTok از طریق ویدیوهای جاسازی شده، پخش‌های زنده و تب‌های ویترین محصولات به نمایش بگذارند و بفروشند.

به نوبه خود، اینستاگرام برنامه وابسته خود را در آگوست 2022 بست و در سپتامبر 2022 برگه خرید را از صفحه اصلی خود حذف کرد، که می تواند بر توانایی تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از طریق فروش محصولات در این پلتفرم تأثیر بگذارد. اما تعدادی از خرده فروشان به دنبال پر کردن این خلأ هستند.

آمازون اخیراً فید مشابه TikTok را در اپلیکیشن موبایل خود به نام Inspire منتشر کرده است. سازندگان محتوا که در برنامه اینفلوئنسر آمازون ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند عکس‌ها، ویدیوها و توصیه‌های مربوط به محصول را در فید خرید درون‌برنامه پست کنند. اینفلوئنسرها از خرید مشتری پورسانت دریافت می کنند. مشتریان آمازون نمی توانند خودشان ویدیوها را در فید آپلود کنند، اما می توانند نظرات محصول را ارسال کنند تا برای Inspire در نظر گرفته شوند.

مشاوره و اشتراک

نکات، هدایا و اشتراک های پولی راه دیگری برای درآمدزایی سازندگان محتوا در پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. پلتفرم‌هایی مانند Twitch، Online Fans و Patreon به خاطر مدل‌های انعام و اشتراک خود مشهور هستند، مدلی که پلتفرم‌های اجتماعی سعی کرده‌اند آن را کپی کنند. TikTok ویژگی‌های مختلفی از جمله انعام، هدایای ویدیویی و هدایای زنده را معرفی کرده است که بینندگان سکه‌های پیش‌خرید شده را ارسال می‌کنند و تولیدکنندگان محتوا این سکه‌ها را در اپلیکیشن به شکل الماس دریافت می‌کنند و به پول نقد تبدیل می‌کنند.

ویژگی «سری» TikTok به برخی از تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد ویدیوهای طولانی‌تری را که فقط با پرداخت هزینه قابل دسترسی هستند، به اشتراک بگذارند. هر مجموعه می تواند شامل 80 ویدیو باشد که هر کدام حداکثر 20 دقیقه طول می کشد. سازندگان محتوا می توانند قیمت محتوای پولی خود را انتخاب کنند. پیش از این، کاربران TikTok تنها می توانستند ویدیوهای 15 ثانیه ای، یک دقیقه ای، سه دقیقه ای و 10 دقیقه ای را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

اقتصاد تولیدکنندگان محتوا

هزینه‌های مصرف‌کننده برای برنامه‌های غیربازی ۱۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد و به ۶۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ می‌رسد. برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی و اقتصاد تولیدکننده محتوا این رشد را هدایت کرده‌اند و TikTok به رهبری آنها کمک کرده است. برای مثال، در سال گذشته، TikTok به یک نقطه عطف جدید بیش از 10 میلیارد دلار در طول عمر خود دست یافت و اولین برنامه غیر بازی بود که به این نقطه عطف رسید. برای امسال، شرکت اطلاعاتی اپلیکیشن data.ai پیش‌بینی می‌کند که درآمد مصرف‌کننده از اپلیکیشن‌های اجتماعی با ۱۵۰ درصد افزایش به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

در بین 10 بازار برتر، میانگین ساعت‌های روزانه صرف شده روی تلفن همراه برای هر کاربر تا سال 2022 با 6 درصد افزایش به بیش از پنج ساعت رسیده است. برنامه‌هایی مانند YouTube، WhatsApp، Facebook، TikTok، Chrome، Instagram، Netflix و سایر برنامه‌ها به افزایش زمان صرف شده کمک کردند.

بر اساس وب سایت TechCrunch، برنامه برتر از نظر تعداد نصب و هزینه در سراسر جهان، TikTok بود، اما فیس بوک از نظر زمان صرف شده در رتبه اول باقی ماند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *