وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با معرفی سامانه تلفنی ۰۹۶۲۹ برای ارائه اطلاعات سفر و ثبت شکایات و تخلفات اعلام کرد: تهران بیشترین شکایات را تاکنون داشته است.
به گزارش ای بی اس نیوز، یحیی نقی زاده محجوب – مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری – وی ضمن بیان این مطلب افزود: در این سامانه تمامی موارد مرتبط با سفر از جمله اطلاعات مکان ها و امکانات گردشگری، مسیرها و شرایط آب و هوایی به صورت آنلاین در دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا حتی تبریک به کسانی که خدمات خوبی ارائه کرده اند نیز وجود دارد.
وی افزود: این سامانه پس از دریافت شکایات، مشکلات و پیشنهادات مسافران، کد رهگیری ورود را به مسافر اعلام می کند. شکایات واصله بلافاصله توسط ماموران نظارت ستاد اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی پیگیری و نتیجه رسیدگی و تعقیب به مسافران اعلام می شود.
علی اصغر شالبافیان – رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور وی همچنین در بازدید از مرکز سامانه 09629 گفت: از 3 اسفند 1401 تا پایان 11 فروردین 1402 حدود 68 هزار نفر با این سامانه تماس گرفتند که حدود 70 درصد از این تماس ها برای دریافت اطلاعات وضعیت جاده، آب و هوا و سوالات در محل 215 پرونده مربوط به شکایات یا تخلفات احتمالی در دست بررسی بوده و به اکثر آنها پاسخ داده شده است.
معاون گردشگری کشور همچنین گفت: پیش بینی می شود تا پایان تعطیلات نوروزی به همه این گونه شکایات به جز مواردی که نیاز به ورود به دستگاه قضایی و دستور دادگاه دارند پاسخ داده شود.
شالبافیان افزود: به استان هایی که مشکلات مردم را بررسی نکرده اند اعلام کرده ایم تا در اسرع وقت رفع شود. هیچ شکایتی نباید بی پاسخ بماند.
بر اساس آخرین گزارش مرکز جهانی جهانگردی و اتومبیل رانی که تحت آن این سیستم فعالیت می کند، تاکنون استان تهران بیشترین شکایات و استان های خراسان رضوی، اصفهان و یزد به ترتیب بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این، موسسات اقامتی و متعاقباً دفاتر خدمات مسافرتی و پایانه های مسافربری بیشترین تعداد شکایات را تاکنون به ثبت رسانده اند.
انتهای پیام