اخبار اقتصادی روز

تعمیر 8 حلقه چاه فاز 13 پارس جنوبی در انتظار مجوز

کشتی ای که با سکوی فاز 13 برخورد کرد، یک نفتکش سنگاپوری بود که هزینه دکل فاز 13 و آسیب چاه آن توسط یک شرکت نفتی پذیرفته شد.بیمه انگلیسی به نام باشگاه P&I. این شرکت بیمه پذیرفته است تا هزینه ایمن سازی یک مخزن ماهی، تخریب سازه آسیب دیده، ساخت و نصب کاپشن جدید را به مبلغ 76 میلیون یورو تامین کند. البته نماینده این بیمه باید در تمامی این مراحل حضور داشته باشد و نظارت های لازم را انجام دهد.

به گفته کارشناسان، از آنجایی که اقدامات غیرکارشناسی برای تعمیر این نوع چاه ها می تواند باعث آسیب های زیست محیطی و نشت گاز و میعانات گازی شود، باید در زمینه تعمیرات و مجوزهای تخصصی لازم، احتیاطات لازم و کافی انجام شود.

** زنگ خطر برای مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران

شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای اصلی شروع به کار کرد و با ترک تشریفات مناقصه احداث سکو و تعمیر 8 حلقه چاه، این سمت را به شرکت پتروپایدار ایرانیان (از زیرمجموعه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء) واگذار کرد. .

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، فاز 13 پارس جنوبی یکی از فازهایی است که پس از فازهای 11 و 12 حواشی زیادی را به همراه داشت که دلیل این حاشیه، برخوردی است که در فروردین 1393 تجربه کرد و باعث 8 شد. چاه هایی با مجموع تولید حدوداً 11 تا 12 میلیون مترمکعب از تولید خارج شود.

با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها در سال 2018، رابطه نظارتی، فنی و مالی شرکت بیمه انگلیسی با این پروژه قطع شد و از این رو بخش حساس و مهم مربوط به تعمیر چاه ها بود. باقی ماند. در این زمان شرکت Dorsea که طبق بررسی های انجام شده سابقه ای در زمینه تعمیر چاه ندارد و به نظر می رسد بیشتر یک شرکت کاغذسازی باشد، به عنوان پیمانکار تعمیر چاه برای این وضعیت انتخاب شد.

7 سال پیش سکوی A فاز 13 پارس جنوبی با کشتی تجاری آلپاین ابدیت در دکل و هشت شفت خود برخورد کرد. بر اثر این برخورد و آسیب جریان گاز قطع شد و تعمیر این سکو و چاه های آن توسط شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای اولیه در اولویت قرار گرفت.

بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، هم اکنون سکوی پارادایس 400 متعلق به قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در محل 8 حلقه چاه آسیب دیده فاز 13 پارس جنوبی قرار دارد و در انتظار تحویل مجوزهای لازم برای شروع تعمیرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا، بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده، هم اکنون سکوی پارادایس 400 متعلق به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در محل این چاه ها قرار دارد و در انتظار صدور مجوزهای لازم برای شروع به کار است. .

absnews

دکل Paradise 400 در جای خود قرار گرفته است.

مجوزهای لازم برای شروع تعمیرات این چاه ها بخشی مربوط به مجوزهای فنی سکوی پارادایس 400 و بخشی دیگر مربوط به نحوه تعمیر چاه می باشد. به گفته یک مقام آگاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به بهانه کمبود گاز در فصل زمستان از محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درخواست مجوز برای شروع عملیات تعمیر بدون اخذ مجوزهای لازم برای سکو می کند. تعمیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *