تعطیلی مراکز اسقاط خودروهای فرسوده و از بین رفتن 11000 فرصت شغلی
وی افزود: جایگاه ستاد سوخت کشور در سال 94 به یکی از زیرمجموعه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (معاونت وزارت راه) کاهش یافت. در واقع، صنعت عظیم اسقاط و بازیافت وسایل نقلیه، پس از یک دهه و آزمون و خطای بسیار، در اواسط دهه 1990 به یک الگوریتم سرمایهپسند رسید و تمام اتکا به بودجه عمومی کشور را از بین برد. بر این اساس سونامی های لغو قطعنامه های مربوطه (الغای 6 قطعنامه در 18 ماه) یکی پس از دیگری تمامی سازوکارهای ایجاد شده را از بین برده است.
absnews
دبیر کارگروه سقط جنین با یادآوری اینکه در سال های 1385 تا 1391 به طور متوسط سالانه 200 هزار خودرو در شرکت های ایران خودرو و سایپا تعویض می شد، خاطرنشان کرد: نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شد که متاسفانه این سرمایه به دلیل بلااستفاده ماند. بی توجهی دولت قبل و ناتوانی در جذب اشتغال جوانان.
محمدمهدی ابراهیمی در گفت وگو با ای بی اس نیوز گفت: با تعویض خودروهای فرسوده حداقل 450 میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه جویی می شود. هزار شغل بود که به دلیل بی توجهی مسئولان وقت و بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمتر از 2 نفر کاهش یافت.
دبیر کارگروه بازیافت خودروهای فرسوده با تاکید بر اینکه اسقاط خودروهای فرسوده از سال 1396 از دستور کار دولت خارج شده است، از وجود بیش از هفت میلیون خودرو فرسوده در کشور و از بین رفتن بیش از 3000 شغل در پی آن خبر داد. تعطیلی مراکز قراضه