چهارشنبه , ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند از 100 دستگاه گذشت

بر این اساس برای دستیابی به دولت هوشمند واحد، در لایحه بودجه 1401 پیشنهادی وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرای این موضوع مطرح شد که با کمک مجلس به قانون تبدیل شد. بر اساس بند و تبصره هفت قانون دارایی کشور، کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی موظفند پنجره خدمات هوشمند خود را تا پایان شهریور ماه سال جاری راه اندازی و حداقل 30 درصد از پرکاربردترین خدمات خود را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهند. آفلاین و آنلاین.

لازم به ذکر است سازمان های جغرافیایی نیروهای مسلح، اسناد و کتابخانه ملی ایران، انرژی اتمی ایران، حفاظت محیط زیست و غذا و دارو هر دو به پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند متصل بودند و اکنون جویندگان می توانند با احراز هویت واحد و به صورت یکپارچه از خدمات این دستگاه ها استفاده کنند.

در حال حاضر 10 مجموعه وجود دارد وزارت سکوت، منوط به اتصال به پنجره هستند که فقط به دو مجموعه متصل است. در این راستا زیرمجموعه های وزارت حراست از جمله شرکت سهامی بین المللی نمایشگاه های جمهوری اسلامی ایران، صندوق ضمانت صادرات، صندوق حمایت از تحقیق و توسعه صنایع الکترونیک، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، سازمان توسعه تجارت، معدنی. سازمان توسعه و نوسازی صنایع و سازمان زمین شناسی هنوز به هم متصل نشده اند، اما بخشی از مجوزهای این وزارتخانه که توسط پورتال ملی صدور مجوز ارائه می شود، در حال حاضر به پنجره خدمات دولت هوشمند ملی متصل است.

سازمان بهزیستی کشور، نهادی دولتی است که وظیفه تامین سلامت اجتماعی جامعه را بر عهده دارد و اصلی ترین نهاد ارائه دهنده خدمات به نیازمندان در سراسر ایران است. بسیاری از دریافت کنندگان خدمات اجتماعی نیاز خاصی به دریافت خدمات به صورت آفلاین و الکترونیکی دارند. فروشگاه مجازی 10 خدمتی سازمان بهزیستی اجتماعی در حال حاضر بر روی ویترین خدمات دولت هوشمند ملی به نشانی www.my.gov.ir قرار دارد که متقاضیان می توانند به صورت یکپارچه و با ثبت نام واحد از آن استفاده کنند.

با اتصال سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز ملی آمار ایران تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت از مرز 100 دستگاه گذشت.

فولادیان درباره وضعیت کیفی خدمات لوازم خانگی در پنجره خدمات دولت هوشمند ملی گفت: در حال حاضر سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی و چندین دستگاه اجرایی دیگر در ارائه خدمات کامل خود از طریق این درگاه پیشرو هستند و مابقی سپاه نیز خدمات خود را تکمیل کنند. .

انتهای پیام

به گزارش ای بی اس نیوز، گفته می شود سرویس هوشمند بدون مراجعه حضوری و بدون ارسال مدارک به صورت آنلاین قابل دریافت است که کار سختی است و مستلزم اتصال بانک های اطلاعاتی تمامی دستگاه های دولتی با یکدیگر است تا اطلاعات آنها در کنار هم به اشتراک گذاشته شود. برای به اشتراک گذاشتن

وی عدم همکاری برخی از دستگاه های پیشرو برای اتصال به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت را به دلیل نبود پنجره سرویس یک مرحله ای، نبود سامانه متمرکز با امکان احراز هویت الکترونیکی، عدم تحویل خدمات خاص توسط دستگاه ها و نقص داده ها در پایگاه های داده ملی خاص به عنوان مهم ترین مسائل می باشد. وی در این زمینه ابراز امیدواری کرد که این مسائل هر چه زودتر حل شود.

مدیرکل دفتر نظارت و نظارت بر اجرای دولت الکترونیک اخیرا در پی اتصال دستگاه به پنجره خدمات هوشمند ملی این اداره کل از تعداد دستگاه های متصل در پنجره ملی خدمات هوشمند کشور خبر داد. با اتصال سازمان برنامه و بودجه کشور و مرکز ملی آمار ایران از مرز 100 گذشت.

گمرک در بین دستگاه های اجرایی یکی از سازمان های مهمی است که دقت و سرعت در ارائه خدمات آن بسیار حائز اهمیت است و هرگونه وقفه و اختلال در ارائه خدمات آن اقتصاد کشور را با مشکلات جدی مواجه خواهد کرد. از این رو، حدود 50 سرویس شناسایی این سازمان در بخش‌های واردات، صادرات، ترانزیت داخلی و خارجی، مرسولات پستی ورودی و خروجی و مسافران با احراز هویت واحد در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند موجود است.

بر این اساس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خدمات دولتی یکپارچه، سریع و آسان را در اختیار عموم مردم قرار می دهد که هم اکنون آماده و راه اندازی شده است. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت ها، اصول راهنما و ضوابط سازمانی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به شورای اجرایی فناوری اطلاعات برای تصویب نهایی طبق قانون. همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت را اتصال و راه اندازی این پنجره با دستگاه های دولتی دانست و خاطرنشان کرد: وزارتخانه ها و سازمان های مختلف زیرمجموعه این دستگاه ها ابتدا باید فروشگاه یکپارچه خود را راه اندازی کنند.

بر اساس این گزارش، هشت مجموعه و زیر مجموعه از وزارت بهداشت، مشمول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تاکنون سه سامانه وزارت بهداشت که عمدتاً در حوزه آموزشی فعال هستند مانند سامانه های تبادل تسهیلات برای دانشجویان، انتقال دانش آموزان از خارج از کشور به داخل کشور و سیستم تأیید صحت مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان خارجی. کشور به پنجره وصل شده و پنج مجموعه دیگر این وزارتخانه هنوز وصل نشده است. در حال حاضر کمتر از 10 درصد خدمات این وزارتخانه به باجه متصل است در حالی که باید حداقل 30 درصد خدمات خود را به این باجه متصل می کردند.

کدام سازمان ها تاکنون به پنجره خدمات دولت هوشمند ملی متصل شده اند؟

مجید فولادیان – مدیرکل دفتر نظارت و نظارت بر اجرای دولت الکترونیک – با اعلام این خبر گفت: مرحله اول اتصال دستگاه ها به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت در حال تکمیل است و به دنبال افزایش کیفیت خدمات ارائه شده در این هستیم. پورتال به مرحله بعد.

تعداد دستگاه های متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از 100 دستگاه فراتر رفته است

سازمان تامین اجتماعی این یکی از دستگاه هایی بود که مدت ها قبل از مهلت قانونی به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت متصل شده بود. این سازمان با اتصال و به اشتراک گذاری پایگاه های اطلاعاتی خود در پیشخوان ملی، تاکنون موفق به ارائه 42 سرویس آنلاین به میلیون ها بیمه شده ای شده است که در گذشته مجبور به صرف زمان، هزینه و انرژی قابل توجهی برای دریافت خدمات مورد نیاز تامین اجتماعی بوده اند. مراکز

در همین راستا معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران به تازگی اعلام کرده است که 78 درصد از دستگاه ها به پورتال ملی خدمات دولت هوشمند متصل و 6 درصد متصل هستند و پیش بینی می شود مابقی نیز تا پایان آذرماه متصل شوند. .

درباره محمد اقتصادی

پیشنهاد ما به شما

Organizing Your Home: Tips for Creating Sancity

Voluptatem accusantium tempore voluptatem illo. Ea suscipit asperiores et velit voluptatibus. Molestias natus est non cum nulla aut. Et eum temporibus provident et id. Eos porro quis consequuntur ut nisi doloremque.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *