تصاویری از لیموزین مرسدس بنز برجسته در ایران + قیمت باورنکردنی
المان های طراحی مرسدس بنز در آن زمان مانند چراغ جلو عمودی و جلوپنجره بزرگ و در نهایت چراغ عقب مستطیلی و کشیده نیز در این خودرو دیده می شود.
اما تولید این خودروی افسانه ای در سال 1981 با تعداد 2677 دستگاه به پایان رسید.
اخیراً یک مدل بازسازی شده که حدود 1112 کیلومتر کار کرده بود به قیمت نزدیک به 2300000 دلار فروخته شد.
نکته جالب این است که کشور ما بیشترین تعداد نسخه لیموزینی این خودرو را در جهان دارد!
استایل داشبورد و کابین کشیده و پهن بود و در آن زمان یکی از زیباترین طراحی های داخلی را داشت.
شکل بدنه این خودروی شاهکار تخت و مستطیل شکل بود.
نسخه های مختلف زیادی از این خودرو ساخته شد که اکثر آنها در تولید محدود بودند، بنابراین نسخه کانورتیبل (برای ردیف عقب) و کوپه و حتی نعش کش علاوه بر چهار مدل و شش در و لیموزین ساخته شد.
امیر مسعود عابدینی: بدون شک این خودرو تعریف عظمت و تجمل است. زمانی که مرسدس بنز 600 معرفی و روانه بازار شد، جز رولزرویس رقیبی نداشت. می توان گفت واقعی ترین رقابت بین این دو خودروساز در این زمان اتفاق افتاد.
مرسدس بنز 600 ویژگی های خاص و فوق العاده ای داشت که در آن سال ها در کمتر خودرویی دیده می شد.
در حال حاضر این خودرو به خصوص در نسخه لیمویی و کم کارکرد چیزی نزدیک به یک میلیون دلار قیمت دارد!
قلب تپنده این خودروی سنگین یک موتور 6.3 لیتری V8 بود که 247 اسب بخار قدرت داشت و انتقال نیرو توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک انجام می شد.
هندلینگ و سواری نرم این خودرو منحصر به فرد و منحصر به فرد آن دوران بود.
نسخه های ویژه لیموزین وی دارای تجهیزاتی مانند شیشه برقی، رادیو، سیستم تهویه مطبوع، یخچال، تولید اکسیژن به مدت 48 ساعت در زیر آب و تنظیم ارتفاع توسط سیستم تعلیق بادی و… بود!
فقط لحظه ای را تصور کنید که پشت فرمان بزرگ این خودرو می نشینید و گلگیر بزرگ و کاپوت خمیده و در نهایت لوگوی برجسته مرسدس بنز بیش از هر چیز دیگری چشمان شما را خیره می کند.
مرسدس بنز در سال 1963 از این خودرو رونمایی کرد و تولید آن در سال 1965 آغاز شد.