معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت افزود: نظارت ویژه بر رعایت تعرفه ها، کیفیت خدمات و صورتحساب توسط واحدهای تجاری مانند قالیشویی، قنادی، تعمیرکار خودرو، تخلیه کننده، آژانس های کرایه خودرو و جایگاه های خدمات از طریق محسوس است. وسایل و بازرسی های نامشهود از جمله مواردی که انجام خواهد شد.
تقوی شوازی با اشاره به لزوم استفاده حداکثری از توان نیرو در انجام بازرسی ها افزود: از جمله موارد ذکر شده در این بخشنامه، به ممنوعیت اخذ هرگونه وجه به عنوان حق سرویس از سوی رستوران ها و رستوران های هتل به غیر از قیمت مواد غذایی و آشامیدنی درج شده در برچسب قیمت یا درج شده روی محصول (سالاد، نوشابه، ماست و غیره)، ممنوعیت دریافت هرگونه مبلغی به عنوان ارزش افزوده در فاکتور صادر شده برای برخی اقلام ارائه شده توسط کترینگ به مشتریان اتاق ها، سفره خانه ها و رستوران های سنتی در واحدهای اقامتی و گردشگری مانند نوشیدنی، ماست، زیتون و غیره که دارای قیمت مصرف کننده هستند و پیگیری ویژه احترام به قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده توسط فرش نظافت، خشک شویی، قنادی، تعمیرکاران خودرو، نمایندگی های تعویض روغن، خودروهای اجاره ای و پمپ بنزین ها مشهود و نامشهود هستند و تمرکز بر روی صدور فاکتور است.
انتهای پیام
وی هدف از اجرای این طرح را رسیدگی به شکایات و گزارشات مردم در حوزه خدمات رسانی و رسیدگی فوری و دقیق به تخلفات عنوان کرد و گفت: با توجه به تعطیلی پایان سال و افزایش تقاضای مردم برای برخی از خدمات لازم در این ایام، پیش بینی می شود نظارت ها تشدید شود و بازرسی در حوزه خدماتی صورت گیرد. در این راستا طی ابلاغ بخشنامه ای به کلیه ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها موظف است با بسیج کلیه تاسیسات استان و نهادهای ذیربط، طرح نظارت ویژه بر خدمات را پیگیری کند. حداکثر استفاده از توان و ظرفیت موجود
وی همچنین خاطرنشان کرد: گزارش های مذکور در اسرع وقت توسط بازرسان بررسی و در صورت مشاهده تخلف، پرونده مربوطه تشکیل و جهت اتخاذ تصمیم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد. ضمناً نتیجه تحقیقات به شاکیان اعلام خواهد شد. همچنین از مردم میخواهیم در صورت مشاهده یا برخورد با تخلفات بهویژه گرانفروشی، کمفروشی و تقلب در فروش، موارد را برای رسیدگی به سامانه 124 گزارش دهند.
تقوی شوازی با اشاره به لزوم ثبت قرارداد با سربرگ دفاتر آژانس های هواپیمایی در تمامی سفرها به منظور جلوگیری از ثبت قراردادهای نادرست و نادرست، تاکید کرد: نظارت و کنترل بر قیمت پروازهای داخلی و فروش مدارهای گردشگری و… نحوه ارائه خدمات به مسافران و تطبیق خدمات ارائه شده در مدارهای گردشگری و ارکان ذکر شده در قراردادهای منعقده با مسافران از دیگر برنامه های اجرای این طرح است.
به گزارش ای بی اس نیوز، اکبر تقوی شوازی از طرح تشدید نظارت و بازرسی در حوزه خدمات خبر داد و گفت: این طرح با هدف رعایت، پایش و نظارت بر قیمت و کیفیت خدمات ارائه شده توسط واحدهای تجاری و اقتصادی ذیربط در سراسر کشور از اسفندماه سال جاری در نظر گرفته شده است. . آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
معاونت بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت ادامه داد: همچنین دستگاه های نظارتی اعم از سازمان صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از سوء استفاده افراد متخلف و افزایش غیرقانونی قیمت ها بر هزینه های حمل و نقل درون شهری و برون شهری و … نحوه ارائه خدمات در اتوبوس ها به ویژه بر اساس ضوابط و مقررات و نحوه ارائه خدمات توسط شرکت ها و موسسات خدمات اتوبوسرانی و تاکسی، پایانه های مسافربری، پارکینگ ها و توقفگاه ها و همچنین اقامتگاه ها، گردشگری و هتل ها نظارت ویژه ای خواهند داشت.
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرفکننده و تولیدکننده از تشدید نظارتها و بازرسیها در حوزه خدماتی سراسر کشور در بخشنامهای به دستگاههای امنیتی استانها خبر داد.