اخبار اقتصادی روز

تسلا به اخلالگر بازار تبدیل شده است – ایسنا

انتهای پیام

بر اساس گزارش رویترز، کاهش شدید قیمت تسلا در ژانویه باعث اعتراض خریداران تسلا در چین شد که قبلاً پس‌انداز خود را خریداری کرده بودند و از دست داده بودند. برخی از مالکان تسلا در ایالات متحده شکایت دارند که کاهش قیمت باعث کاهش ارزش فروش مجدد خودروهای آنها نیز شده است.

به گزارش ای بی اس نیوز، تسلا قیمت یک نسخه از هر یک از سدان های مدل 3 و کراس اوور مدل Y خود را تغییر داده است که چهارمین تعدیل قیمت این خودروساز برقی از ابتدای سال تاکنون است.

وب سایت تسلا نشان داد که تسلا قیمت کراس اوور پرفورمنس مدل Y خود را 1000 دلار افزایش داده و به 58990 دلار رسانده است. این وب سایت قیمت مدل سدان سه دیفرانسیل عقب را با کاهش 500 دلاری به 42990 دلار نشان داد.

تسلا برای چهارمین بار در دو ماه گذشته قیمت های خود را در ایالات متحده تغییر می دهد.

مدل 3 دیفرانسیل عقب حدود 9 درصد ارزان تر است. قیمت دو نسخه دیگر مدل 3 و مدل Y که در آمریکا به فروش می رسد تغییری نکرده است.

کاهش قیمت تسلا در سال جاری پس از نزدیک به دو سال افزایش قیمت ها و ناتوانی در تامین تقاضا صورت گرفت.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی این شرکت، ماه گذشته گفت که سفارشات خودرو، تولید شرکت را در ژانویه پس از دور اول کاهش قیمت، تقریبا دو برابر کرده است. ماسک گفت که تقاضای قوی باعث شد تا این شرکت اولین افزایش قیمت کوچک خود را برای مدل Y انجام دهد و شرکت روی قیمت گذاری تمرکز خواهد کرد تا تقاضا را افزایش دهد زیرا اقتصاد به آنچه نیاز دارد پیش می رود.

در ژانویه، تسلا کاهش قیمت‌های گسترده‌ای را در خط تولید خود و در تمام بازارهای اصلی خود اعمال کرد. پس از تغییرات اخیر، نسخه پرفورمنس مدل Y هنوز حدود 16 درصد ارزان تر از اوایل ژانویه برای مشتریان آمریکایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *