نتایج نظرسنجی نشان داد که ساکنان پس از سه سال قوانین سختگیرانه، تمایل بیشتری به سفر و هزینه در طول دوره جشن داشتند. بسیاری از شرکتهای تولیدی و خدماتی هنوز تقاضای ناکافی بازار در ژانویه را گزارش میکنند که همچنان بزرگترین مشکل پیش روی کسبوکارها است.
کسب و کار معمولاً در طول جشنواره بهار با بسته شدن مشاغل و بازگشت مردم به زادگاه خود برای پیوستن به خانواده های خود کند می شود. با این حال، امسال اولین بار بود که مردم میتوانستند آزادانه در سراسر کشور تردد کنند زیرا چین قوانین سختگیرانه کووید را در پایان سال 2022 لغو کرد.
انتظار می رود اقتصاد چین به طور قابل توجهی از رشد 3 درصدی در سال 2022 بهبود یابد. برآورد متوسط نظرسنجی بلومبرگ برای رشد در سال 2023 5.1 درصد است.
انتهای پیام
تولید و خدمات چین در ژانویه برای اولین بار در چهار ماه گذشته افزایش یافت زیرا بازگشایی ها ادامه یافت و تعطیلات سال نو چینی باعث افزایش سفر و هزینه شد.
به گزارش ای بی اس نیوز، اداره ملی آمار چین اعلام کرد که مطابق با برآوردهای اقتصاددانان، شاخص مدیران خرید بخش تولید از 47 در دسامبر به 50.1 رسید و شاخص غیر تولیدی بخش تولیدی از 41.6 به 54.4 رسید.
تحریریه ABS NEWS | ای بی اس نیوز